کد خبر: 133264
A

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس: اقدام متقابل ایران در توقیف نفتکش یونانی مشروع و قانونی بود/ ضربه‌ بزنند چند برابر دریافت می‎‌کنند

ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی گفت: توقیف نفتکش‌های یونانی توسط ایران از نظر حقوقی یک اقدام متقابل و قانونی و مشروع بوده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس: اقدام متقابل ایران در توقیف نفتکش یونانی مشروع و قانونی بود/ ضربه‌ بزنند چند برابر دریافت می‎‌کنند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبری درباره فضاسازی دشمن درخصوص توقیف نفتکش‌های یونانی به خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: توقیف نفتکش‌های یونانی توسط جمهوری اسلامی ایران اقدامی کاملا قانونی است.  

نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرع و قانون ما واژه‌ای به نام تقاص وجود دارد که در حقوق بین‌الملل آن را اقدام متقابل می‌نامند، وقتی نفتکش ایرانی توسط یونان توقیف شد، جمهوری اسلامی سفیر این کشور را فراخواند و تذکرات لازم را به کشور یونان داد و عواقب این کار را به آنها گوشزد کرد.  

ابوترابی خاطرنشان کرد: وقتی دولت یونان به این تذکرات توجهی نکرد، جمهوری اسلامی نیز براساس حقوقی که شرع، قانون داخلی و حقوق بین‌الملل برای ما در نظر گرفته بود دست به اقدام متقابل زدیم و نفتکش‌های یونان را توقیف کردیم.  

وی تصریح کرد: دشمن باید بداند که دوران بزن در رو تمام شده و جمهوری اسلامی ایران در سطح جهان به عنوان یک ابرقدرت مطرح است.  

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دشمنان ما باید این نکته را مدنظر داشته باشند که اگر ضربه‌ای به جمهوری اسلامی ایران بزنند حداقل چند برابر آن را دریافت می‌کنند پس نباید برای ما مزاحمت ایجاد کنند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر