کد خبر: 133509
A

کارتی شدن نــان به استان گیلان رسید/ نماینده مجلس: دولت یارانه را مستقیماً به حساب نانوا واریز می‌کند

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان جزئیات طرح جدید توزیع نان با عنوان طرح «هوشمندسازی توزیع نان» در این استان را تشریح کرد.

کارتی شدن نــان به استان گیلان رسید/ نماینده مجلس: دولت یارانه را مستقیماً به حساب نانوا واریز می‌کند

به گزارش دیده بان ایران؛ مهرداد گودرزوند چگینی در مجلس شورای اسلامی، درخصوص آغاز روند اجرای طرح «هوشمندسازی توزیع نان» طی روزهای اخیر در استان گیلان و شهرستان رشت پس از دوره آزمایشی در استان‌های زنجان و قزوین، گفت: دولت در پایان سال گذشته این بحث را داشت که دیگر قادر به ادامه پرداخت ارز ترجیحی نیست، به همین خاطر این موضوع در لایحه بودجه از سوی دولت آمد و نمایندگان هم به صورت مشروط به دولت مجوز دادند که این اقدام صورت گیرد.

وی ادامه داد: البته برای نمایندگان این دغدغه وجود داشت که اجرای این طرح با کمترین آسیب به معیشت مردم اجرایی شود به همین خاطر در لایحه بودجه ایجاد جایگزین به صورت کالابرگ الکترونیک برای توزیع کالاهای اساسی، آن هم به قیمت شهریور ۱۴۰۰ را آوردند. اما دولت به این مساله به صورت پرداخت نقدی ورود کرده و گفته است که تلاش می‌کند در مدت کوتاهی زیرساخت لازم برای اجرای کالابرگ الکترونیکی را فراهم کند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه عنوان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم پس از اجرای این طرح و افزایش قیمتی که در حوزه آرد داشتیم، موضوع قیمت نان بود و نمایندگان مجلس هم تاکید ویژه‌ای بر آن دارند که کالاهای اساسی ضروری مانند نان تغییر قیمت نداشته باشد. در رابطه طرح هوشمندسازی توزیع نان هم آن طور که مطلع هستم دستگاه‌های کارتخوان جدیدی آماده شده‌اند که نانوایی‌ها به آن تجهیز می‌شوند که ظاهراً در زمان خرید با این دستگاه‌ها مردم هر تعداد قرص نانی که قصد خرید آن را دارند وارد می‌کنند، سپس قیمت آن به صورت یارانه‌ای توسط دستگاه محاسبه شده و به مشتری اعلام می‌شود و مردم با هر کارت بانکی که در دست دارند، نسبت به خرید نان اقدام می‌کنند.

وی اضافه کرد: نکته‌ای که در اینجا نسبت به گذشته تفاوت کرده این است که دستگاه کارتخوان میزان یارانه را به ازای هر تعداد قرص نان را محاسبه کرده و مستقیماً به حساب نانوا واریز می‌کند. البته اجرای این طرح اکنون به صورت پایلوت از شهرستان رشت آغاز شده و براساس زمان‌بندی در سطح استان فراگیر خواهد شد.

منبع: ایلنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر