کد خبر: 133602
A

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس : پارسال برخی افراد با ارز ترجیحی ماهانه ۳۰ کیلو کباب مرغ خوردند

حمید رضاحاجی بابایی گفت: خاصیت بودجه ۱۴۰۱ این است که تورم‌زا نیست، زیرا سقف آن افزایش نیافته و کسری هم ندارد.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس : پارسال برخی افراد با ارز ترجیحی ماهانه ۳۰ کیلو کباب مرغ خوردند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حمیدرضا حاجی بابایی در دیدار با نمایندگان فرهنگیان شهرستان نیشابور اظهار کرد: امسال با رابطه عمیق و دقیقی که بین‌ مجلس و دولت به وجود آمد، معتقدم ۸۰ درصد بودجه امسال محقق می‌شود و امسال برخلاف سال‌های قبل یک ریال اوراق فروخته نشد و بودجه امسال بودجه حفظ و استحکام نظام و مردمی است.

وی خاطر نشان کرد: ما ۱۳۷ هزار میلیارد تومان کسری بودجه داشتیم با این وجود امسال ۵۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه می‌دهیم ولی درباره اینکه این یارانه به کجا تعلق می‌گیرد، اطلاع‌رسانی نشده و فقط جاهایی که مشکل وجود دارد خبری می‌شود اما درباره خدمات نظام اطلاع‌رسانی نمی‌شود.

این مسوول گفت: از ۶۳۶ هزار میلیارد تومان تبصره ۱۴ مبلغ ۱۳۶ هزار میلیارد به دولت داده می‌شود و ۵۰۰هزار میلیارد تومان صرف یارانه می‌شود و امسال۳۳۰ هزار میلیارد تومان به دولت برای جلوگیری از گرانی اجناس اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه ارز چهار هزار و ۲۰۰ تومانی برای دولت حذف شد نه برای مردم، تصریح کرد: پارسال ۱۷.۳میلیارد دلار نفت فروختیم و از این محل یک میلیارد و ۷۰۰ دلار برای مقابله با کرونا صرف شد و ۱۵.۶ میلیارد دلار برای ورود کالاهای اساسی مانند گندم و روغن و کنجاله اختصاص یافت ولی برخی اقشار نتوانستند از این‌ پول برای تهیه نان و مرغ استفاده کنند ولی برخی افراد ماهی ۳۰ کیلو کباب مرغ خوردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر