کد خبر: 133630
A

۱۳ خرداد تا ۲۰ خرداد ، هفته ای پر تلاطم برای بزرگترین بانک کشور

جمعه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ و کمتر از یک هفته از بزرگترین سرقت بانکی در کشور با اقدامات پلیس آگاهی تهران سارقان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران دستگیر شدند.

۱۳ خرداد تا ۲۰ خرداد ، هفته ای پر تلاطم برای بزرگترین بانک کشور

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جمعه ۲۰ خرداد ماه ۱۴۰۱ و کمتر از یک هفته از بزرگترین سرقت بانکی در کشور با اقدامات پلیس آگاهی تهران  سارقان بانک ملی شعبه دانشگاه تهران دستگیر  شدند.

 بنابر گزارش سرویس اقتصادی دیدبان ایران؛ روز ۱۳خرداد ماه و در ایام تعطیلات چند روزه کشور،بانک ملی شعبه دانشگاه تهران مورد سرقت قرار گرفت و برخی از صندوق امانات و بخشی از تجهیزات اتاق سرور و مرکز مانیتورینگ این شعبه از سوی سارقان مورد سرقت قرار گرفت.

این خبر سریعا تیتر یک رسانه های داخلی و خارجی قرار گرفت و هر کدام با   عناوین سازی این سرقت را مورد پوشش قرار داده و دیدگاه‌های خاص و بعضا مغرضانه ای نیز از سوی برخی رسانه های خارجی منتشر شد.

خارج از دیدگاه‌های و انواع و اقسام خبرهای ضد و نقیض  در خصوص این سرقت،  اقدام  بانک ملی در خصوص انتشار خبر به جای تکذیب و فرافکنی بسیار حرفه ای و در خور تحسین  بود.

 به دستور مدیرعامل این بانک و در  بروز حادثه سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه و خسارات وارده به مردم و مشتریان،  رئیس و معاون ریالی این شعبه از سمت خود برکنار شدند.

سپس بانک ملی از برگزاری جلسه با مالباختگان سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه این بانک خبر داد و جزییات جدیدی از نحوه جبران خسارات مالباختگان این سرقت را اعلام کرد.

این بانک در اطلاعیه‌ای درباره سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه این بانک اعلام کرد که تعداد دقیق صندوق‌های اجاره‌ای آسیب دیده در حادثه رخ داده، ۱۶۸ صندوق است. این خبر در واقع خبرهای مختلف درباره تعداد صندوق امانات را هدایت کرده و رقم نهایی را اعلام کرد.

 

 

در عین حال بانک ملی ایران به‌منظور حفظ حقوق مشتریان ضمن مذاکره با در اختیار دارندگان صندوق، اقدام‌های ضروری در جهت رسیدگی قضائی دقیق به صندوق‌های خسارت دیده را آغاز کرده است.

 

 

سپس با حضور صاحبان صندوق امانات در داخل بانک،  با ارائه فرم‌هایی از آنان خواستند ضمن پر کردن فرم‌های مخصوص، نسبت به اعلام نوع اقلام سرقت‌شده اقدام کنند.

 

 

همچنین  روز _هجدهم خردادماه ۱۴۰۱_ جلسه‌ای با حضور مالباختگان حادثه سرقت از صندوق‌های اجاره‌ای شعبه دانشگاه و مسئولان بانک ملی ایران با موضوع "بررسی خسارات مالباختگان" در شعبه میدان هفتم تیر برگزار و روند بررسی جبران خسارات برگزار شد.

طی این جلسه مالباختگان نسبت به خوداظهاری دارایی‌های خود در صندوق‌های اجاره‌ای اقدام کردند و مقرر شد که بانک ملی ایران روند پرداخت خسارات وارد شده از این حادثه را در اسرع وقت آغاز کند.

بانک ملی ایران همچنین جزئیات تازه‌ای از جبران خسارات مالباختگان سرقت از صندوق‌های امانات شعبه دانشگاه اعلام کرد که پرداخت خسارت به شرح ذیل انجام خواهد شد.

۱- میزان ۵۰ درصد از اموال صندوق بر اساس خوداظهاری صورت گرفته در حضور بازپرس پرونده برای دارندگان صندوق همراه با مسدودی حساب پرداخت می‌شود.

۲- این پرداخت در روز بیست‌ویکم خردادماه و در حضور بازپرس خواهد بود.

۳- پرداخت ۵۰ درصد باقی‌مانده خسارت با نظر مقام قضائی صورت می‌گیرد.

۴- مبالغ مسدودی بدون اذن مقام قضائی برای طرفین قابل برداشت نخواهد بود.

۵- ملاک حسابرسی خسارات در روز تسویه نهایی قرارداد است.

۶- قیمت محاسبه ارزی مالباختگان طبق قیمت بازار ارز آزاد خواهد بود.

۷- نحوه محاسبه طلا و جواهرات بدین صورت است که فرد پس از خوداظهاری با دعوت بانک و مسئولان ذی‌ربط طی یک نشست حضور می‌یابد تا قیمت اموال مسروقه احراز و کارشناسی شوند.

۸- مالباختگان به میزان مبالغ دریافتی، حقوق خود را نسبت به اموال مسروقه به بانک ملی ایران صلح کرده و بانک قائم مقام آنها خواهد بود

نگاه حرفه ای و در دام رسانه ها مغرض قرار نگرفتن، تصمیم گیری  و مدیریت بحران پیش آمده، مشتری مداری به عنوان اولویت اول بانک، دفاع از شعار اعتماد و در نهایت برخورد سریع و قاطع با هر گونه قصور در انجام وظایف از نکات مهم و کارآمد بانک ملی در هدایت این بحران بود

 

منبع: دیدبان ایران_سهراب احمدی

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر