کد خبر: 133878
A

توقیف ۳هزار میلیارد ریالی در پرونده تخلف واردات کامیون کشنده/ پای یک نماینده مجلس هم در میان است

شنیده ها حاکی از آن است ۳۰۰ میلیارد تومان از حساب یکی از متخلفان اصلی پرونده تخلف در واردات کامیون کشنده مسدود شده است.

دیده بان ایران؛ شنیده ها حاکی از آن است 300 میلیارد  تومان از حساب یکی از متخلفان اصلی پرونده تخلف در واردات کامیون کشنده مسدود شده است.

بر اساس گزارش ها، فرد مذکور که نقش پادوی یک نماینده مجلس(رئیس یکی از کمیسیونها)و برادر آن نماینده را ایفا می کند، قصد داشت با این مبلغ از کشور خارج شود اما موفق به این کار نشد.

در پرونده مورد اشاره، یکی از نمایندگان آذری زبان مجلس یازدهم که ریاست یکی از کمیسیونهای مجلس را نیز بر عهده دارد، به همراه برادرش با تاسیس شرکت های صوری و انجام تخلفات متعدد، در واردات کامیون کشنده نقش ویژه ای ایفا می کند. 

 

نماینده مذکور و برادرش با جعل سند و تاسیس شرکت های صوری، خود را به صورت غیرقانونی واجد شرایط واردات کامیون کشنده جا زده و دست به این کار زده اند.

آنها همچنین با نفوذ در شرکت های خودرویی، عملا برخی عزل و نصب ها در این حوزه را نیز در اختیار گرفته اند.

این نماینده مجلس به همراه برادرش مقادیر زیادی از بیت‌المال را در اختیار گرفته و مقادیر زیادی از آن را از کشور خارج کرده اند.

بر اساس گزارش ها، پیش از مسدود شدن 300 میلیارد تومان مورد اشاره، هزار میلیارد تومان از حساب همان فرد خروج غیرقانونی ارز و پولشویی کلان صورت گرفته بود.

ورود اخیر دستگاه قضایی و نهادهای امنیتی به این پرونده، امیدواری زیادی برای ردیابی عاملان اصلی این تخلف و بازگرداندن بیت المال را به همراه داشته است. انتظار افکار عمومی آن است که دستگاه قضایی و دادستان با قدرت این پرونده را تا پایان پیگیری کرده و نتیجه را به مردم گزارش دهند تا حقوق بیت‌المال بیش از این توسط این افراد تضییع نشود/منبع: عصر ما 


 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر