کد خبر: 134040
A

کشتی آرای: روند صعودی قیمت طلا و سکه را با «دستوالعمل» متوقف کردیم

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران: روند صعودی قیمت طلا و سکه به‌موجب دستورالعمل بانک مرکزی دچار توقف و با کاهش همراه شده است. از طرفی دیگر قیمت اونس جهانی طی هفته جاری کاهشی بود و این موضوع نیز توقف این روند را تشدید کرد. با توجه به روند صعودی قیمت‌ها در هفته‌های گذشته، حباب سکه نیز درحال افزایش بود.

کشتی آرای: روند صعودی قیمت طلا و سکه را با «دستوالعمل» متوقف کردیم

به گزارش دیده بان ایران؛ محمد کشتی آرای، نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درتشریح کاهش یک‌میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی قیمت سکه عنوان کرد: قیمت سکه طرح جدید در ابتدای هفته تا ۱۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت پیداکرده بود و با کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی در روز چهارشنبه مورخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.
اقدامات بانک مرکزی موجب توقف روند صعودی قیمت طلا و سکه شد

محمد کشتی آرای، نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران درتشریح کاهش یک‌میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی قیمت سکه عنوان کرد: قیمت سکه طرح جدید در ابتدای هفته تا ۱۶ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان افزایش قیمت پیداکرده بود و با کاهش یک میلیون و ۲۰۰ هزارتومانی در روز چهارشنبه مورخ ۲۵ خردادماه ۱۴۰۱ به ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

وی افزود: شاخص اصلی قیمت طلا و سکه اونس جهانی و قیمت ارز در بازار است. هنگامی‌که قیمت ارز دچار نوسان می‌گردد، به‌تبع بازار سکه نیز با تغییر مواجه می‌شود. طی هفته جاری اونس جهانی و نرخ ارز کاهشی شد و به سبب این موضوع قیمت سکه نیز کاهش یافت. کشتی آرای تصریح کرد: قیمت ارز به دلیل دستورالعمل بانک مرکزی و بخشنامه صادرشده مبنی بر اینکه ارز حاصل از صادرات از سوی صرافی‌ها به فروش برسد، کاهش یافت چراکه عرضه افزایش پیدا کرد و بر تقاضا پیشی گرفت.

نایب‌رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین خاطرنشان کرد: اقدامات بانک مرکزی برای کاهش نوسانات بازار ارز موجب توقف روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه شده است. او اضافه کرد: از روز چهارشنبه معاملات این بازار به حالت عادی بازگشته و فروشنده نیز بیش از خریدار شده است. این در حالی است که طی روزهای اخیر که نوسان قیمتی در بازار زیاد بود، دادوستدها به حداقل رسیده بود و معاملات بااحتیاط انجام می‌شد.

وی در پایان این گفت‌وگو گفت: روند صعودی قیمت طلا و سکه به‌موجب دستورالعمل بانک مرکزی دچار توقف و با کاهش همراه شده است. از طرفی دیگر قیمت اونس جهانی طی هفته جاری کاهشی بود و این موضوع نیز توقف این روند را تشدید کرد. با توجه به روند صعودی قیمت‌ها در هفته‌های گذشته، حباب سکه نیز درحال افزایش بود. قیمت سکه دچار حباب یک میلیون و ۶۰۰ هزارتومانی بود که در حال حاضر به محدوده یک‌میلیون تومان رسیده است.

منبع: رسالت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر