کد خبر: 134137
A

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت: قیمت‌ دارو اصلاح نشود، با کمبود شدید در تابستان مواجه می‌شویم/ آنتی بیوتیک در بازار نیست

فتحی گفت: اگر هر چه سریعتر چاره ای نیندیشیم تابستان سختی را برای تهیه دارو خواهیم داشت باید اصلاح قیمت گذاری انجام شود و این اصلاح به مردم فشار نیاورد و سازمان های بیمه گر مکلف شوند .

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت: قیمت‌ دارو اصلاح نشود، با کمبود شدید در تابستان مواجه می‌شویم/ آنتی بیوتیک در بازار نیست

به گزارش دیده بان ایران؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مورد تعطیلی خطوط تولید دارو در کشور، گفت: قیمت دارو به گونه ای است که کفاف هزینه هایی را که امسال شرکت های داروسازی دارند، نمی دهد، حقوق کارگر۵۷درصد افزایش داشته است و در کنار آن هزینه سوخت و حمل و نقل ۳۰درصد افزایش داشته است.

محسن فتحی با بیان این مطلب گفت: اما با افزایش هزینه ها برای شرکت های تولیدی ما افزایش نرخ دارو را نداشتیم در نتیجه تولید برایشان به صرفه نیست. خیلی از اقلامی که الان در بازار کمبود داریم به این علت است که تولیدشان به صرفه نیست در نتیجه کمبود بوجود می آید و در چنین شرایطی می گویند فلان شرکت با قیمت ارز چندبرابر دارو وارد کند .

وی ادامه داد: همه مشکل ما این است که سازمان های بیمه گر پای کار نمی آیند باید این سازمان ها افزایش قیمت دارو را تحت پوشش خودشان قرار دهند که به جیب مردم فشار نیاید.

 

نماینده سنندج گفت: سازمان غذا و دارو اجازه نمی دهد شرکت های داروسازی قیمت ها را به بهانه حمایت از بیمار بالا ببرند ولی اینجا این حمایت از بیمار نیست بلکه از بین بردن صنعت دارو سازی در کشور است. وقتی صنعتی از بین می رود در نتیجه در نرخ اشتغال و سایر موارد تاثیر منفی دارد.

فتحی تاکید کرد: باید به سازمان های بیمه گر فشار بیاید که پوشش بیمه ای را بیشتر کنند. در حال حاضر نزدیک ۱۰۰قلم دارو تولید داخل کم داریم. متاسفانه آنتی بیوتیک در بازار نیست. قطعا با این کمبود دارو سلامت جامعه تهدید می شود و باید چاره ای برای این مشکل اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه باید قیمت ها به روز شود گفت: در به روز شدن قیمت ها نباید به مردم فشار بیاوریم. در لایحه بودجه ۱۴۰۱تاکید شده است که در بحث قیمت دارو پرداختی از جیب بیمار همانند شهریور ۱۴۰۰باشد و دولت باید بر همین اساس عمل کند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون بهداشت ودرمان خاطر نشان کرد: اگر هر چه سریعتر چاره ای نیندیشیم تابستان سختی را برای تهیه دارو خواهیم داشت باید اصلاح قیمت گذاری انجام شود و این اصلاح به مردم فشار نیاورد و سازمان های بیمه گر مکلف شوند .

منبع: عصرایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر