کد خبر: 134281
A

سرپرست پتروشیمی خراسان بر اساس کدام رزومه منصوب شد؟!

انتصاب «جوانان مومن و متخصص» سکه روز و سیاست غالب نظام در یک سال اخیر بوده که مانند بسیاری سیاست های تئوریک خوب دیگری در عمل توسط مسئولین، به یک فاجعه مدیریتی و سونامی «نوچه گزینی» و «سفله پروری» تبدیل شده است.

سرپرست پتروشیمی خراسان بر اساس کدام رزومه منصوب شد؟!

به گزارش دیده بان ایران؛ انتصاب «جوانان مومن و متخصص» سکه روز و سیاست غالب نظام در یک سال اخیر بوده که مانند بسیاری سیاست های تئوریک خوب دیگری در عمل توسط مسئولین، به یک فاجعه مدیریتی و سونامی «نوچه گزینی» و «سفله پروری» تبدیل شده است. 
در روزهای اخیر با توجه به استعفای وزیر کار و بروز آشفتگی و هرج و مرج مدیریتی، برخی اعضای محفل قدرت در وزارت کار فرصت را مغتنم شمرده اند و به نام جوانگرایی برخی مهره های غیر متخصص، اما گوش به فرمان و عضو حلقه دوستی و منافع را با فشار در حال انتصاب بعنوان مدیرعامل هستند!
انتصاب یوسف حسنی شهپر به عنوان سرپرست پتروشیمی خراسان، از جمله نقاط برجسته این موج انتصابات بود که با بیشترین واکنش منفی در میان رسانه ها و کارشناسان این حوزه مواجه شد. 
وی یک مهندس صنایع است که چند سالی در واحد آبادان مسئول آی تی و کامپیوترهای شرکت بود. پس از آن در راستای رزومه سازی صوری چند ماهی مسئولیت واحد بازرگانی را به صورت کاغذی بر عهده گرفت و به یکباره ره صد ساله را یک شبه رفت و به سرپرستی پتروشیمی بزرگ خراسان رسید. بزرگان صنعت پتروشیمی نیک می دانند برای انتصاب در پست مدیرعاملی جدای از رعایت سلسله مراتب کاری و کسب تجربه، حداقل دارا بودن عضویت در هیات مدیره و سمت اجرایی را در کارنامه و رزومه خود داشته باشند، مواردی مهم که در رزومه حسنی دیده نمی شود!
جالب اینکه در چند شرکت غیرفعال و نیمه تعطیل زیرمجموعه شستا برای ایشان حکم های مدیریتی صادر شد تا جریان رزومه سازی کامل شود. 
پتروشیمی خراسان بزرگترین بنگاه اقتصادی شمال شرق کشور است که با استمرار تولید برای بیش از یکهزار و ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از سه هزار نفر به صورت غیر مستقیم فرصت شغلی داشته است.
این مجتمع سالانه ۵۰۰ هزار تن کود شیمیایی اوره، ۳۳۰ هزار تن آمونیاک، ۲۰ هزار تن کریستال ملامین و ۵۰۰ تن ازت مایع تولید می کند.
مدیریت چنین نهادی نیازمند داشتن سال ها تجربه، تخصص و دانش در حوزه های مختلف مانند بازرگانی، فروش، بازاریابی بین المللی و داخلی پتروشیمی، مدیریت واحدهای سنگین با بیش از ۱٠٠٠ نفر پرسنل، مهندسی فرایند تولید در پتروشیمی و مواردی از این دست است. 
پرسش بنیادین این است که با وجود هزاران فارغ التحصیل مقاطع فوق لیسانس و دکتری مهندسی پتروشیمی، مدیران کارکشته با سابقه کار بالا و گزینه های اصلح، علت لابی سنگین عده ای برای گرفتن تاییدیه حسنی چه بود؟
صنعت پتروشیمی در سال های اخیر عرصه بروز مفاسد بسیار گسترده ای بوده است. 
با توجه به بالا رفتن قیمت محصولات پتروشیمی، باندهای دلالی و مدیریتی مافیای این حوزه قدرتی مضاعف گرفته اند و به دنبال انتصاب گزینه های مدیریتی خودشان هستند. 
تدبر و تعمق نهادهای امنیتی و قضایی در این گونه انتصابات پرحاشیه و مسئله دار می تواند به تولید سرنخ های ارزشمند از فساد در این صنعت بیانجامد.

منبع: نفت ما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر