کد خبر: 134425
A

«نان کارتی» به تهران رسید/ معاون اسبق وزیر جهادکشاورزی: واقعا نمی‌دانم هدف اصلی دولت از اجرای این طرح چیست/ جلوی قاچاق آرد را می‌شد به راحتی گرفت

معاون اسبق وزیر جهادکشاورزی به اجرای طرح کارتی شدن نان در تهران واکنش نشان داد.

«نان کارتی» به تهران رسید/ معاون اسبق وزیر جهادکشاورزی: واقعا نمی‌دانم هدف اصلی دولت از اجرای این طرح چیست/ جلوی قاچاق آرد را می‌شد به راحتی گرفت

به گزارش دیده بان ایران؛ علی قنبری، معاون اسبق وزیر جهادکشاورزی در گفت‌وگویی ضمن اشاره به کارتی شدن نان در تهران گفت: دولت متاسفانه در بخش‌های مختلف دچار گرفتاری‌ها و مشکلات زیادی است و بی‌خود هم خود را وارد افزایش قیمت‌ها و دخالت در بازار و کنترل بازارها کرده است؛ در صورتی که دولت نمی‌تواند در چند جبهه بجنگد و در بازارهای مختلف دخالت کند؛ به خصوص این‌که نان که مصرف عمومی دارد، به اعتقاد من به این شکل ورود به مساله نان هزینه‌بر است و تشکیلات نظارتی قوی و سیستم الکترونیکی دقیق می‌خواهد.

به گفته او، من فکر می‌کنم دولت بی‌موقع وارد این قضایا شده؛ این در حالی است که باید مسایل اقتصادی و درآمد مردم و مشکل نقدینگی را حل کند. دولت باید سعی کند بخش سرمایه‌گذاری را تقویت کند؛ هم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و هم سرمایه‌گذاری خارجی.

قنبری تاکید کرد: ورود بی‌جهت به مسایل حاشیه‌ای، هم وقت دولت را می‌گیرد و هم مردم را سرگرم مسایل حاشیه‌ای می‌کند. این‌گونه اقتصاد کشور متزلزل می‌شود.

وی درباره تاثیر طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان روی مصرف مردم و نیز قاچاق عنوان کرد: من فکر می‌کنم تاکنون در رابطه با بحث آرد و نان مشکلی نداشتیم و جلوی قاچاق را هم می‌شود به راحتی گرفت. اما کنترل مصرف و قاچاق با این شیوه‌ای که دولت در پیش گرفته، در بلندمدت هزینه زیادی را برای اقتصاد کشور دارد و مشکلات را نیز نمی‌توانیم حل کنیم.

وی متذکر شد: ما واقعا نمی‌دانیم هدف اصلی از اجرای این طرح چیست و چرا وارد طرح‌های هزینه‌زا شده‌اند.

منبع: خبرانلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر