کد خبر: 134454
A

شروع مهره‌چینی مخبر در تیم اقتصادی دولت/ قربانی ها؛ اول عبدالملکی حالا فاطمی‌امین!

ابتدای دولت سیزدهم بود که ورود «محسن رضایی» به جمع پاستورنشینان و صدور 3 حکم اقتصادی توسط رئیس جمهور برای او، شبهه ای را ایجاد کرد مبنی بر اینکه اختیار تیم اقتصادی دولت دست چه کسی خواهد بود؛ معاون اول یا معاون اقتصادی رئیس جمهور؟!

شروع مهره‌چینی مخبر در تیم اقتصادی دولت/ قربانی ها؛ اول عبدالملکی حالا فاطمی‌امین!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سیدمحمدحسینی، معاون پارلمانی دولت، درخصوص معرفی وزیر پیشنهادی کار گفت: طبق قانون سه ماه مهلت است که این وزارتخانه سرپرست داشته باشد و وزیر پیشنهادی به مجلس معرفی شود. هنوز تصمیم نهایی گرفته نشده است و آقای رئیس‌جمهور باید اعلام کنند که چه تصمیمی خواهند گرفت.

وی در خصوص استیضاح وزیر صمت نیز بیان داشت: بحث استیضاح ایشان از مدت‌ها قبل مطرح بود. تعدادی از نمایندگان امضاهایشان را پس گرفتند. ولی پس از اینکه در جلسه هیات رئیسه اعلام و به کمیسیون مربوطه ارجاع داده شد، در روز دوشنبه امضاهای دیگری گرفته شد.

معاون پارلمانی دولت خاطرنشان کرد: این حق نمایندگان است که می‌توانند امضاها را افزایش بدهند. طبق آن چیزی که دیروز در مجلس به ما داده شد، 36 نفر امضا کرده بودند. تاکنون 20 نفر امضایشان را پس گرفتند. امیدواریم در جلسه کمیسیون تعداد امضاها به کمتر از 10 نفر کاهش یابد و استیضاح مطرح نشود. البته اگر 10 نفر امضا کنند و بیشتر باشد، استیضاح می‌تواند مطرح شود.

این پایان کار رئیس تیم اقتصادی دولت رئیسی نبود، چندی پیش و در فاصله 10 ماه پس از استقرار کابینه، «حجت عبدالملکی» وزیر جوان دولت سیزدهم در وزارت تکاور پس از حرف و حدیث های بسیاری که پیرامون عدم توانایی اش در اداره این وزارتخانه، احتمال استیضاح یا برکناری اش و مهمتر از همه عدم همراهی اش با معاون اول رئیس جمهور وجود داشت، در نهایت تصمیم به استعفا از مسئولیتش گرفت.


بلافاصله بعد از پذیرش استعفای عبدالملکی، معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور یعنی «محمد هادی زاهدی وفا» به عنوان سرپرست وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معرفی شد تا فعالیت مخبر تحت عنوان رئیس تیم اقتصادی دولت رنگ و بوی جدی تری به خودش بگیرد و تلاش رئیس جمهور که در ابتدای دولتش سعی کرده بود یک موازنه قدرت را در بین چهره های اقتصادی کابینه اش ایجاد کند هم در کمتر از یکسال بی اثر شود.

منبع: روزنو

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر