کد خبر: 134513
A

اقبال شاکری: روحانی اعتراف کرده بود که در زمینه مسکن کوتاهی کرده/ بیش از ۴۰ درصد مردم درگیر معضل خرید و اجاره مسکن هستند

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: کلیات طرح دوفوریت کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی، توجه به مطالبات مردم در حوزه مسکن است. متأسفانه در شرایط کنونی بیش از ۴۰ درصد مردم درگیر معضل خرید و اجاره مسکن هستند. دراین راستا نیازمند کلیاتی بودیم که این وضعیت را ساماندهی کند.

اقبال شاکری: روحانی اعتراف کرده بود که در زمینه مسکن کوتاهی کرده/ بیش از ۴۰ درصد مردم درگیر معضل خرید و اجاره مسکن هستند

به گزارش دیده بان ایران؛ اقبال شاکری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در تشریح طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی اظهار کرد: دو فوریت این طرح مورخ ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به تصویب رسید و در صحن علنی مجلس موردبررسی قرار گرفت و کلیات آن در نشست علنی یکم تیر با حمایت دولت به تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسید.

وی افزود: پس از حمایت نماینده دولت از کلیات این طرح ، نمایندگان با ۱۱۴ رأی موافق و ۹۷ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از ۲۲۴ آرای مأخوذه کلیات این طرح را به تصویب رساندند و به دلیل ایرادات دولت به جزئیات طرح مذکور با دستور رئیس مجلس این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوط ارجاع شد. 


شاکری تصریح کرد: کلیات طرح دوفوریت کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی، توجه به مطالبات مردم در حوزه مسکن است. متأسفانه در شرایط کنونی بیش از ۴۰ درصد مردم درگیر معضل خرید و اجاره مسکن هستند. دراین راستا نیازمند کلیاتی بودیم که این وضعیت را ساماندهی کند. 


عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: جزئیات این طرح به‌زودی در کمیسیون عمران بررسی و نهایی خواهد شد. طی ۸ سال گذشته معضل مسکن از سوی دولت گذشته رها شد و حتی رئیس‌جمهور پیشین خود نیز اعتراف کرد که در زمینه مسکن کوتاهی کرده است. اکنون دولت سیزدهم  در حال آواربرداری از ترک فعل دولت و وزیر گذشته است.


او اضافه کرد: در راستای ساماندهی وضعیت مسکن سقف افزایش اجاره‌بهای مسکن نسبت به اجاره‌بهای سال ۱۴۰۰ برای  تهران حداکثر ۲۵ درصد و برای کلان‌شهرهای بالای یک‌میلیون نفر جمعیت، ۲۰  درصد و سایر شهرها ۱۵ درصد به تصویب رسید. باید جزئیات را به‌گونه‌ای رقم زد که به بازار مسکن و وضعیت مستأجران لطمه وارد نشود. 
وی متذکر شد: رویکرد اصلی طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌بهای املاک مسکونی، ایجاد قوانین مشخص برای مداخله دولت در بازار، ساماندهی بازار و ثبت قراردادهای اجاره بدون مراجعه به ادارات ثبت است. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر