کد خبر: 134668
A

راهنمای انتخاب کارگزاری در بازار فارکس

اولین قدم برای شروع فعالیت در بازار فارکس و فعالیت در آن، انتخاب بروکر مناسب شما است. بروکر‌ها یا همان کارگزاری‌های فارکس، به عنوان یک رابط میان مردم و بازار‌های بین‌المللی عمل می‌کند. اعتبار، سرعت، امنیت و شفافیت کاری یک بروکر می‌تواند در سود و ضرر ما تأثیر‌گذار بوده و ما را موفق یا ناموفق کند. بنابراین لازم است که قبل از شروع فعالیت در فارکس، حتماً بروکری انتخاب کنید و برای انتخاب بروکر مناسب باید بروکر‌های مختلف را با یکدیگر مقایسه و بررسی کنید، تا ببینید کدام کارگزاری برای شما مناسب‌تر است.

راهنمای انتخاب کارگزاری در بازار فارکس

به گزارش دیده بان ایران: داشتن رگوله معتبر، پشتیبانی سریع به زبان فارسی، سرعت بالا در انجام معاملات، تنها بخشی از امتیازات یک بروکر فارکس است.

بروکر‌ها تلاش می‌کنند با ارائه خدمات متمایز و پاداش‌هایی به مشتریان خود، هرچه بیشتر آن‌ها را به سمت خود جذب نمایند. یکی از روش‌های جذب مشتری در میان بروکر‌ها، دادن بونوس‌های معاملاتی به آن‌ها است. بونوس در حقیقت همان پاداشی است که شما در بدو ورود به یک کارگزاری آن را دریافت خواهید کرد. این بونوس‌ها ممکن است شرایط استفاده متفاوتی در داشته باشند، اما هدف همگی آن‌ها یک چیز مشترک یعنی جذب مشتری بیشتر است. به همین دلیل بسیاری از کاربران تمایل دارند در بروکرهایی ثبت نام کنند که به آن‌ها بونوس بیشتری اختصاص می‌دهند.

ما در این مطلب به معرفی برخی از بروکرها می‌پردازیم تا شما را با عملکرد آنها آشنا کنیم. اگر نمی‌دانید که کدام بروکر فارکس برای شما مناسب است، حتماً تا آخر این مطلب با ما همراه باشید.

 

بروکرهای مناسب برای ایرانیان

ابتدا باید یک بروکر فارکس مناسب (برای معامله‌گر ایرانی) از همه از زبان‌ها به خصوص زبان فارسی پشتیبانی کند. این شامل وب سایت و بخش پشتیبانی بروکر نیز می‌شود. همچنین باید از روش‌های واریز و برداشت ریالی پشتیبانی کند. این موضوع می‌تواند در کاهش هزینه‌ کارمزدها و تسریع در نقل و انتقالات ارزی و کالایی مؤثر باشد.

در حال حاضر بروکر‌های بسیاری در بازار فارکس مشغول فعالیت هستند، اما تعداد اندکی از آن‌ها ویژگی‌های مناسب برای معامله گران ایرانی را دارند. پیشنهاد می‌کنیم لیست تمام بروکر‌های معتبر که با ایرانیان کار می‌کنند را از صفحه بهترین بروکر فارکس برای ایرانیان مشاهده کنید.

در ادامه به معرفی دو بروکر معتبر که بیشترین کاربران ایرانی را در خود دارند می‌پردازیم. همچنین در هر دو بروکر زیر امکان گرفتن بونوس و ثبت نام در بروکر وجود دارد.

آلپاری

بروکر آلپاری

 

شما نیز ممکن است مثل دیگر دوستان‌تان نام بروکر آلپاری را شنیده باشید یا با آن کار کرده باشید. این بروکر به آسانی نیاز‌های معاملاتی و تجاری شما را در بازار بین‌المللی برآورده می‌کند. بروکر آلپاری بیش از بیست سال سابقه فعالیت داشته و در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار ایرانی در آن مشغول به کسب درآمد دلاری هستند.

تنوع زیاد در حساب‌های معاملاتی، کمیسیون و اسپرد پایین، سرعت بالا در انجام دستور‌های معاملاتی، وب سایت به زبان فارسی، پشتیبانی ۲۴ ساعته به زبان فارسی و غیره، تنها بخشی از ویژگی‌های این بروکر است. همچنین بروکر آلپاری در هر دوره، بونوس‌های جذابی برای مشتریان خود در نظر می‌گیرد.

بروکر آلپاری مجوز‌های کافی برای فعالیت در فارکس را داشته و شما می‌توانید با خیال آسوده در آن سرمایه‌گذاری کرده و مشغول معاملات مالی و غیرمالی خود شوید. پیشنهاد می‌کنیم برای دیدن تمامی جزئیات و بررسی کامل این بروکر، صفحه آموزش و ثبت نام در بروکر آلپاری را مشاهده کنید.

قبل از ثبت نام در بروکر آلپاری به چه نکاتی توجه کنیم؟

تفاوتی ندارد که شما قصد ثبت نام در چه بروکری را داشته باشید؛ زیرا باید قبل از هر اقدامی ابتدا سطح معلومات خود از بازار فارکس را بالا ببرید. بازار فارکس مانند یک شمشیر دو لبه می‌ماند و همان‌طور که می‌تواند باعث سود شما شود، همان‌طور هم می‌تواند به شما ضرر بزند. با آموزش اصولی و صحیح بازار فارکس توسط یک منبع قوی و قابل اعتماد، به‌راحتی می‌توانید نسبت به فعالیت در بازار فارکس اقدام کنید.

به طور کلی شش نوع حساب در بروکر آلپاری موجود است.

یکی از انواع حساب بروکر آلپاری، حساب استاندارد است که برای شروع مناسب است. اگر تازه کار هستید و می‌خواهید یک حساب انتخاب کنید، پیشنهاد ما حساب استاندارد روی متاتریدر ۴ است.

برای معامله‌گران حرفه‌ای، پیشنهاد ما حساب‌های ECN استاندارد و ECN Pro است. این دو حساب سفارش‌های معاملاتی شما را با کمترین تأخیر اجرا خواهند کرد. همین مورد، یکی از دلایل محبوب بودن این حساب‌ها بین معامله‌گران حرفه‌ای است. در ادامه می‌توانید از طریق مشخصات زیر، انواع حساب های بروکر آلپاری را مشاهده و با یکدیگر بررسی نمایید. در طی سال‌های زیادی که به ایران خدمات‌دهی می‌کند هرچند مثل هر بروکر دیگری مشکلاتی داشته است اما زمان نشان داده که توانسته از پس بحران‌های مختلف عبور کند.

فارکس

بروکر روبوفارکس

بروکر روبوفارکس یکی از حرفه‌ای‌ترین کارگزاری‌های فعال در بازار فارکس است. این بروکر دارای سابقه طولانی فعالیت در بازار بوده و توانسته است در تمام سال‌های گذشته نیاز‌های معامله‌گران را به خوبی برآورده کند.

بروکر روبوفارکس در سال ۲۰۰۹ تأسیس شده است و در حال حاضر به کاربران ایرانی نیز خدمات ارائه می‌کند. این بروکر رگوله معتبر بین‌المللی CySec را داراست و همچنین از طریق رگوله IFSC، ایرانیان را تحت پوشش خود قرار داده است.

امکان معامله رمز ارز‌ها، پشتیبانی از اکثر پلتفرم‌های معاملاتی، تعداد نماد قابل معامله بسیار بالا، پشتیبانی فارسی، پشتیبانی از روش‌های نقل و انتقال ریالی و غیره، روبوفارکس را به یکی دیگر از بروکر‌های معتبر و محبوب فارکس تبدیل کرده است.

همچنین این بروکر با بونوس رایگان سی دلاری به مشتریان خود آنها را حمایت کرده و شما تنها با ثبت نام در این بروکر سی دلار به عنوان پاداش دریافت خواهید کرد.

اگر تمایل دارید تا تمامی جزئیات بونوس‌ها و آموزش‌های لازم در زمینه این بروکر را مشاهده کنید، حتما صفحه آموزش و ثبت‌نام در بروکر روبوفارکس را مطالعه کنید.

بروکرهای بین‌المللی

شاید از خود بپرسید که چرا در بروکر‌های معتبر بین‌المللی ثبت نام نکنیم! حالا که با دو بروکر معتبر فارکس که به ایرانیان خدمات ارائه می‌دهند آشنا شدید باید بگوییم متأسفانه به دلیل تحریم‌های بین‌المللی و محدودیت‌های موجود برای کاربران ایرانی، امکان ثبت نام در اکثر بروکر‌های فارکس بین‌المللی وجود ندارد.

از آنجا که فعالیت این کارگزاری‌ها در زمینه مالی است، بنابراین باید طبق قوانین کشورهای خود فعالیت نمایند و گزارش‌ها را به مراکز بررسی ارائه دهند. به همین دلیل امکان فعالیت و همکاری آن‌ها با کشور‌های تحریم شده وجود نخواهد داشت.

بروکر معتبر جهانی XM و interactivebrokers، دو نمونه از کارگزاری‌های بین‌المللی هستند که به صورت حرفه‌ای و با بهترین مزایا در حال فعالیت هستند، اما متأسفانه امکان ثبت نام کاربران ایرانی در آن‌ها وجود ندارد.

لازم به ذکر است به دلیل وجود چنین شرایطی، افراد سودجو با تأسیس و راه‌اندازی بروکر‌های نامعتبر، سعی در جذب سرمایه مشتریان سرگردان در این بازار را دارند. نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتماً در انتخاب بروکر فارکس، دقت لازم را داشته باشید.

ما در این مطلب تلاش کردیم با شرح خلاصه‌ای از نکات مهم در زمینه انتخاب بروکر فارکس، شما را در تصمیم‌گیری بهتر یاری دهیم. استفاده از منابع معتبر نقد و بررسی بروکرهای فارکس، می‌تواند شما را در انتخاب مناسب‌تر کمک کند.

هشدار: ورود و معامله در این بازار همانند راه رفتن بر لبه تیغ است. قبل از شروع کار در بازارهای مالی باید شرایط و ریسک‌های احتمالی را در نظر داشته باشید و سطح اطلاعات خود را بالا ببرید. 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر