کد خبر: 134701
A

ماجرای رونمایی یواشکی از خودروی ملی "ری را" با قطعات چینی چه بود !

طی دو هفته اخیر ایران خودرو و فاطمی امین بارها درباره "ری را" توضیح داده بودند و حتی چندین بار خبرنگاران برای رونمایی این خودرو دعوت شده بودند، اما هر بار ساعاتی پیش از شروع مراسم، خبر لغو شدن آن منتشر می‌شدکه در نهایت بدون حضور هر گونه رسانه تخصصی در این حوزه و در سکوت خبری، خبر رونمایی از این شاسی بلند منتشر شده است.

ماجرای رونمایی یواشکی از خودروی ملی "ری را" با قطعات چینی چه بود !

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر صنعت، معدن و تجارت که چند وقت گذشته  از مجلس شورای اسلامی به خاطر عملکرد ضعیفش  کارت زرد گرفته و امروز نیز در مجلس استیضاح وی کلید خورده است، از خودرویی رونمایی کرد که هنوز برای رسیدن به خط تولید و ورود به بازار  راه بسیار طولانی دارد. 

 طی دو هفته اخیر ایران خودرو و فاطمی امین بارها درباره ری را توضیح داده بودند و حتی چندین بار خبرنگاران برای رونمایی این خودرو دعوت شده بودند، اما هر بار ساعاتی پیش از شروع مراسم، خبر لغو شدن آن منتشر می‌شدکه در نهایت بدون حضور هر گونه رسانه تخصصی در این حوزه و در سکوت خبری، خبر رونمایی از این شاسی بلند منتشر شده است. اما نکته مهم این است که آیا زیر ساخت ها برای تولید این خودروی به اصطلاح ملی در شرکت ایران خودرو مهیا است یا نه ؟چرا نام خودرو ملی بار دیگر تکرار می‌شود در حالیکه می دانیم بیشترین قطعات  تمام خودروهای تولیدی ایران خودرو  از کشور چین وارد می‌شود؟ 

بنابرگزارش دیده بان ایران؛ نکته مهم اینجا است که  شاید هم این اقدام وزیر صمت بیشتر به فرار از استیضاح شبیه است تا معرفی یک خودروی ملی. وزیر صمت در مراسم رونمایی از خودرو ملی "ری را "گفت : آزمون‌های جاده‌ای این خودرو از اواخر شهریور ماه آغاز می‌شود و با انجام آزمون‌های مختلف تا پایان سال می‌توانیم از اوایل سال بعد شاهد تولید این خودرو باشیم.

جالب‌تر از هر چیزی این است که پس از اتمام این رونمایی محرمانه، نه تنها رسانه تخصصی حضور نداشت که تصاویر متعدد از این خودرو را برای علاقه‌مندان منتشر کند، بلکه سایت خود ایران خودرو نیز تنها یک عکس از این شاسی بلند منتشر کرده است. البته پس از ساعاتی تصاویر دیگری نیز منتشر شده و تازه در این تصویر تنها چیزی که دیده می‌شود، روی ماه وزیر صمت و مدیرعامل ایران خودرو است و انگار نه انگار که هدف نمایش خودروی ریرا بوده است!

بنابراین بر خلاف رویه جاری در رونمایی خودرو در بین خودروسازان دنیا، اقدامات وزیر صمت و مسئولین ایران خودرو نشان می دهد این  رونمایی یک  شوی صنعتی رسانه ای بود تا کمی شرایط بسیار شکننده وزیر صمت را سر و سامان دهد و از سوی دیگر انتقادات گسترده اخیر از تولیدات بسیار بی کیفیت خودروهای تولیدی داخل بویژه ایران خودرو را کم رنگ نماید،

خود وزیر صمت و مدیران ایران خودرو می‌دانندبرای تولید  این خودرو ملی هیچ زیر ساخت و خطوط تولیدی وجود ندارد و زمان طولانی باید منتظر ورود این خودرو به بازار بود .

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر