کد خبر: 134742
A

مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری چیست؟ + مبلغ وام

پدران فرزندان متولد تاریخ ۱/۱/۱۴۰۰ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند اقدام کنند که پرداخت این تسهیلات به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

مدارک لازم برای دریافت وام فرزندآوری چیست؟ + مبلغ وام

به گزارش دیده بان ایران: در حال حاضر تعداد ۶۱۰ هزار نفر در صف دریافت تسهیلات فرزندآوری و طی مراحل ثبت‌نام، تعیین شعبه، تشکیل پرونده و تکمیل مدارک هستند.

مدارک لازم برای دریافت تسهیلات فرزندآوری + روش دریافت

در اولین مرحله، متقاضیان باید در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، ثبت‌نام کنند.

پس از تعیین شعبه متقاضیان بر اساس اولویت ثبت‌نام و میزان سهمیه ابلاغی از سوی بانک مرکزی، موضوع از طریق پیامک به اشخاص اعلام می‌شود. (متقاضی می‌تواند تا قبل از تعیین شعبه نسبت به ویرایش اطلاعات خود در سامانه از طریق گزینه «ویرایش ثبت نام قبلی» و تغییر بانک عامل اقدام کند.)

در مرحله سوم، متقاضی می‌بایست مدارکی مانند اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه را ظرف ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه ارسال و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کند.

پس از تعیین شعبه و مراجعه متقاضی به شعبه تعیین‌شده، پذیرش متقاضی از سوی شعبه انجام می‌شود. متقاضی ۴۵ روز کاری مهلت دارد تا نسبت به تکمیل مدارک و ارائه ضمانت مورد پذیرش بانک اقدام کند.

لازم به ذکر است که این تسهیلات، با اعتبارسنجی از متقاضیان و اخذ سفته یا با حداکثر یک ضامن قابل پرداخت است و بر اساس اعلام بانک مرکزی، تمامی بانک‌ها ملزم به پرداخت وام فرزندآوری هستند.

مبلغ تسهیلات فرزندآوری

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول، ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم، ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم، ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم، ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد، ۱۰۰ میلیون تومان است.

کارمزد تسهیلات

کارمزد تسهیلات فرزندآوری حداکثر ۴درصد به صورت سالانه است و پرداخت آن مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر است. البته متقاضیان این وام باید به این نکته توجه کنند که تسهیلات تولد فرزند به افرادی تعلق می‌گیرد که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای ۲.۵ نباشد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر