کد خبر: 134764
A

قیمت جهانی نفت امروز ۷ تیر

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۵۲ سنت معادل ۱.۳۲ درصد افزایش به ۱۱۶ دلار و ۶۱ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۷ تیر

به‌گزارش دیده بان ایران: قیمت نفت در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز سه‌شنبه بیش‌از 1 درصد افزایش یافت. وزیر انرژی امارات اعلام کرد نزدیک به آخرین ظرفیت خود در حال تولید است و نمی‌تواند کمک بیشتری به تقویت عرضه نفت در بازار کند.

امارات و عربستان تنها کشورهای عضو اوپک هستند که ظرفیت مازاد تولید دارند و انتظار می‌رود کاهش عرضه روسیه و سایر کشورهای عضو این گروه را جبران کنند.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 1 دلار و 52 سنت معادل 1.32 درصد افزایش به 116 دلار و 61 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 1 دلار و 36 سنت معادل 1.24 درصد افزایش، 110 دلار و 93 سنت معامله می‌شود.

سهیل المزروعی، وزیر انرژی امارات در روز دوشنبه اعلام کرد کشورش نزدیک به سهمیه خود یعنی 3.168 میلیون بشکه در روز طبق قرارداد اوپک پلاس تولید می‌کند.

این اظهارات سخنان امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه را تایید کرد که در حاشیه اجلاس گروه 20 اعلام کرده بود امارات با حداکثر ظرفیت خود تولید می‌کند و عربستان تنها می‌تواند 150 هزار بشکه در روز به تولید خود بیفزاید، یعنی بسیار کمتر از 2 میلیون بشکه در روز ظرفیت مازادی‌که اعلام کرده بود.

تحلیلگران همچنین عقیده دارند ناآرامی‌های سیاسی در اکوادور و لیبی عرضه نفت به بازار را محدودتر خواهد کرد.

وزیر انرژی اکوادور گفت کشورش طی 2 روز آینده به‌خاطر اعتراضات ضددولتی تولید نفت را کاملاً متوقف می‌کند. این کشور که سابقا عضو اوپک بوده، قبل‌از این اعتراضات روزانه 520 هزار بشکه در روز تولید داشت.

طبق گفته استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس‌پی‌آی، به بشکه‌های بسیار بیشتری برای پایین آوردن قیمت نفت نیاز است.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر