کد خبر: 134860
A

قیمت سیمان پایین آمد

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت، گفت: امروز با عرضه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تن سیمان در بورس کالا، قیمت هر کیسه سیمان ۵۰ کیلویی از ۴۳ هزار تومان به ۳۶ هزار تومان کاهش یافت.

قیمت سیمان پایین آمد

به گزارش دیده بان ایران: سیف‌الله امیری افزود: همچنین قیمت هر تن سیمان فله از ۸۰۷ هزار تومان به ۵۹۵ هزار تومان رسید.

وی ادامه داد: برناه ریزی لازم برای عرضه مداوم سیمان در بورس کالا طی هفته های آتی انجام شده تا تولیدکنندگان محصولات سیمانی به مشکل نخورند.

امیری تصریح کرد: شرایطی که برای سیمان پیش آمد، ناشی از کنترل نشدن تقاضا و همچنین شایعه قطع برق واحد‌های سیمانی بود که سبب افزایش تقاضای کاذب شد، اما خوشبختانه با افزایش عرضه در بورس کالا و کنترل تقاضاها، شاهد کاهش چشمگیر قیمت سیمان بودیم.

وی تأکید کرد: کسانی که در هفته‌های گذشته معدل شفافیت آن‌ها برای یک ماهه بورس کالا، ۷۵ تا ۸۰ درصد باشد، می‌توانند خرید کنند در غیر این صورت سامانه اجازه خرید از بورس کالا به آن‌ها نمی‌دهد. همچنین کسانی که شفافیت آن‌ها ۹۰ درصد باشد برای فروش‌های سه ماهه، در هفته‌های آینده فاکتورهایشان را ثبت کنند تا بتوانند از بورس کالا خرید کنند.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت بیان کرد: از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان سیمان تقاضا داریم تمامی خرید و فروش خود را در سامانه جامع تجارت ثبت کنند، همچنین آن‌هایی که کدنفت را نگرفتند نسبت به کدنفت اقدام و فاکتور‌های خود را جای‌گذاری کنند، زیرا در غیر این صورت در هفته‌های آینده با مشکل خرید سیمان در بورس کالا روبه‌رو خواهند شد.

امیری با اشاره به جلسات مشترک با وزیر صمت، عنوان کرد: در این جلسات دستورالعمل‌هایی نوشته شد که با دستور وزیر صمت اجرا یی‌ و سبب کاهش قیمت سیمان و ثبات آن شد.

مدیرکل دفتر صنایع معدنی وزارت صمت یادآور شد: با توجه به اینکه برق کارخانه‌های سیمان از ساعت ۱۲ شب تا ۸ صبح به طور کامل وصل است، تولید سیمان به اندازه کافی انجام می‌شود و می‌تواند در بورس کالا عرضه شود.

امیری گفت: برای فروش هفتگی حدود یک میلیون و ۳۵۰ تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن عرضه را به بورس کالا اعلام کرده‌ایم.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر