کد خبر: 134999
A

قیمت جدید مرغ زنده تعیین شد

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قرارگاه امنیت غذایی قیمت هر کیلو مرغ زنده را ۴۹ هزار تومان تعیین کرد.

قیمت جدید مرغ زنده تعیین شد

به گزارش دیده بان ایران: حبیب اسداله نژاد گفت: قیمت کنونی هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۳۸ تا ۴۱ هزار تومان و مرغ گرم کمتر از نرخ مصوب است.

به گفته او، قرارگاه امنیت غذایی قیمت هرکیلو مرغ زنده بر مبنای مولفه های تولید از جمله جوجه یکروزه ۴۹ هزار تومان اعلام کرده که بدین منظور از وزیر جهاد خواستار اصلاح قیمت هستیم.

اسداله نژاد می گوید: بنابر آمار در خرداد ۱۰۹ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته که با کاهش سرانه مصرف مشکلی در تامین وجود ندارد و در صورت کاهش جزئی عرضه از محل ذخایر پشتیبانی امور دام تامین صورت می گیرد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: قیمت کنونی هر قطعه جوجه یکروزه ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان بوده که نسبت به هفته گذشته تغییرات محسوسی داشته است؛ هر چند در راستای تامین منافع تولیدکنندگان لازم بود که این اتفاقات در بخش جوجه رخ دهد.

با اصلاح نظام یارانه قیمت مصوب هر کیلو مرغ گرم ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام شد که بدلیل مازاد عرضه در برابر تقاضا، قیمت در اکثر استان ها کمتر از این رقم عرضه شد که دولت در راستای حمایت از مرغدار سیاست خرید تضمینی و حذف ممنوعیت تعرفه صادرات را در دستور کار قرار داد.

بررسی های میدانی از سطح بازار نشان می دهد که قیمت کنونی هر کیلو مرغ ۵۳ تا ۵۷ هزار تومان، ران مرغ ۵۰ تا ۵۵ هزار تومان، سینه ۱۰۰ تا ۱۰۳ هزار تومان و فیله مرغ ۱۰۵ تا ۱۱۰ هزار تومان است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر