کد خبر: 135082
A

روغن نباتی در یکسال ۲۴۷ درصد و روغن مایع ۲۳۳/۸ درصد گران شد

براساس گزارش مرکز آمار در گروه نان و غلات اقلام «ماکارونی» با ۵۶.۱ درصد، «شیرینی خشک» با ۲۷.۶ درصد و «رشته آش» با ۲۵.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

روغن نباتی در یکسال ۲۴۷ درصد و روغن مایع ۲۳۳/۸ درصد گران شد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ براساس گزارش مرکز آمار در گروه نان و غلات اقلام «ماکارونی» با ۵۶.۱ درصد، «شیرینی خشک» با ۲۷.۶ درصد و «رشته آش» با ۲۵.۵ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

در گروه گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها، اقلام «مرغ ماشینی» با ۳۲.۵ درصد، «گوشت گاو یا گوساله» با ۱۶.۰ درصد و «گوشت گوسفند» با ۷٫۴ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

«روغن نباتی جامد» با ۲۴۷.۲ درصد و «روغن مایع» با ۲۳۳٫۸ درصد و «پنیر ایرانی پاستوریزه» با ۵۵٫۷ درصد بیشترین افزایش قیمت را در گروه لبنیات، تخم‌مرغ و انواع روغن ثبت کردند.

«خربزه» با ۳۱.۱ درصد، «هلو» با ۲۲٫۷ درصد در گروه میوه و خشکبار بیشترین افزایش نرخ و بیشترین کاهش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به هندوانه با منفی ۲.۴ درصد است.

در گروه سبزیجات و حبوبات بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به «هویج فرنگی» با ۲۸.۵ درصد، «بادمجان» با ۱۳.۸ درصد و «سیب زمینی» با ۱۳٫۵ درصد است.

«سس مایونز» با ۲۷.۷ درصد و «قند» با ۱۸٫۹ درصد در گروه قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل است.

1259158_407

 

1259157_464

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر