کد خبر: 135104
A

نماینده مجلس: برای شروع زندگی یک زوج ۳۰۰ میلیون تومان کافی است

حجت‌الاسلام حسین جلالی اظهار کرد: برآنیم تا با اعطای امتیازات مثبت همچون افزایش میزان وام ازدواج و تسهیلات مسکن طرح جوانی جمعیت و ازدواج آسان را رقم بزنیم. به‌طور کل در سال جاری یک زوج پس از فراهم‌سازی مقدمات لازم، ۳۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند که چنین رقمی برای شروع زندگی مطلوب است.

نماینده مجلس: برای شروع زندگی یک زوج  ۳۰۰ میلیون تومان کافی است

به گزارش دیده بان ایران؛ حجت‌الاسلام حسین جلالی، نماینده مردم رفسنجان و انار وعضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: پیرو طرح جوانی جمعیت موضوع تسهیل امر ازدواج در جوانان نیز در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه کمیسیون فرهنگی مطرح و مقرر شد تا مؤلفه‌های آسان شدن ازدواج در دستور  کار قرار بگیرد. 
وی افزود: کاهش سن ازدواج و جوانی جمعیت از مهم‌ترین مؤلفه‌های در دستور کار است. مسائل دیگر همچون اشتغال و مسکن نیز حائز اهمیت است و بدین منظور برایشان چاره‌اندیشی شده است. 
حجت‌الاسلام حسین جلالی تصریح کرد: برآنیم تا با اعطای امتیازات مثبت همچون افزایش میزان وام ازدواج و تسهیلات مسکن طرح جوانی جمعیت و ازدواج آسان را رقم بزنیم. به‌طور کل در سال جاری یک زوج پس از فراهم‌سازی مقدمات لازم، ۳۰۰ میلیون تومان وام دریافت می‌کنند که چنین رقمی برای شروع زندگی مطلوب است. 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همچنین خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه مسکن یکی از معضلات حال حاضر جوانان است، طرح مسکن ملی را نیز در دستور کار قراردادیم تا بتوانند مسکن خود را تهیه کنند. زوج‌های دانشجو نیز می‌توانند از خوابگاه متأهلی استفاده کنند تا لطمه‌ای به درسشان وارد نشود. 
نماینده مردم رفسنجان و انار اضافه کرد: فرزند آوری از دیگر اهداف طرح جوانی جمعیت است که به‌منظور تشویق زوج‌ها، مبالغ و مزایای متعددی درنظر گرفته‌شده که برای فرزند اول، دوم، سوم، چهارم و پنجم متفاوت است.

وی در‌پایان این گفت‌وگو اظهار کرد: کلیه مزایای درنظر گرفته با تنفس زیاد است و به خانوارها فشاری وارد نمی‌کند. این کمک زندگی‌ها باهدف بهبود شرایط جامعه، جلوگیری از پیری جمعیت و افزایش سن ازدواج است. همچنین با ازدواج، اولویت اشتغال برای مرد ایجاد می‌گردد و در آزمون‌های استخدامی، ضریب به‌کارگیری بالاتری برایشان لحاظ می‌شود. 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر