کد خبر: 135341
A

لاکچری ترین اتوبوس های جهان/ تصاویر

سفر با اتوبوس از ده‌ها سال پیش تا به امروز یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های سفر است

لاکچری ترین اتوبوس های جهان/ تصاویر

دیده بان ایران- سفر با اتوبوس از ده‌ها سال پیش تا به امروز یکی از بهترین و محبوب‌ترین روش‌های سفر است. در حال حاضر نیز سفر با اتوبوس جزو ارزان‌ترین روش‌های سفر محسوب می‌شود. از اتوبوس می‌توان برای سفرهای داخلی و خارجی، سفرهای کوتاه و طولانی و خلاصه انواع مختلف سفر استفاده کرد. البته اگر تصور می‌کنید که با خرید بلیط اتوبوس در طول راه حسابی خسته می‌شوید، باید با اتوبوس‌های لاکچری دنیا آشنا شوید. این اتوبوس‌ها به‌صورت کلی طرز فکر شما را درباره اتوبوس عوض می‌کنند! پس با ما همراه باشید تا بهترین اتوبوس‌های جهان را بهتر بشناسید.

  1. Newmar King Aire 4553

اتوبوس Newmar King Aire 4553 یکی از معروف‌ترین و لوکس‌ترین اتوبوس‌های جهان است. شرکت newmar در سال 1960 در ایالت ایندیانا آمریکا فعالیت خود را در زمینه تولید انواع اتوبوس لوکس مسافرتی اشغال کرد. Newmar King Aire 4553 حدود 1 میلیون دلار قیمت دارد! بله! شاید باورتان نشود! این اتوبوس به اندازه یک عمارت گران‌قیمت در آمریکا قیمت دارد. Newmar King Aire 4553 جزو لوکس‌ترین و البته گران‌ترین اتوبوس‌های مسافربری در دنیا محسوب می‌شود. Newmar King Aire 4553 حتی برای این شرکت بزرگ نیز یک هدف دور بود؛ اما به‌خوبی توانست از پس آن بر بیاید. این اتوبوس یک وسیله نقلیه جاده‌ای بسیار عجیب و لوکس است. در حقیقت وقتی که تصاویر داخل این اتوبوس را مشاهده می‌کنید، شاید با خودتان بگویید که تصاویر یک آپارتمان لوکس یا یک هتل گران‌قیمت است. این اتوبوس موتور بسیار قدرتمندی دارد. انواع آپشن‌های ایمنی را روی این اتوبوس قرار دادند تا جن مسافران در امان باشد. ظاهر داخل اتوبوس اصلاً شبیه اتوبوس‌های دیگر نیست. در حقیقت مسافران این اتوبوس انگار در آپارتمانی لوکس و متحرک هستند. در این اتوبوس از صندلی ماساژور تا سرویس بهداشتی و حمام و ... در اختیار مسافران قرار می‌گیرد.

  1. ForeTravel ih-45

2

ForeTravel ih-45 نیز جزو لوکس‌ترین و لاکچری‌ترین اتوبوس‌های دنیا به حساب می‌آید. این اتوبوس ساخت شرکت FORETRAVEL آمریکا است. این شرکت فعالیت خود را از سال 1967 آغاز کرد. جالب است بدانید که محصولات این برند تماماً دست‌ساز هستند! تصور کنید که این اتوبوس به این بزرگی و زیبایی را تمامآً با دست ساخته‌اند. البته که یکی از دلایل گران‌قیمت بودن اتوبوس‌های این برند نیز همین دست‌ساز بودن دست. جالب است بدانید که ForeTravel ih-45 حدود 1.4 میلیون دلار قیمت دارد. واقعاً با دیدن قیمت این اتوبوس‌ها دود از سرمان بلند می‌شود. این اتوبوس به اندازه یک جت جنگی آپشن و امکانات دارد. زمانی که سوار ForeTravel ih-45 هستید احساس می‌کنید که روی قالیچه پرنده هستید و هیچ تکان و دست‌اندازی را احساس نمی‌کنید. مسافران داخل این اتوبوس از محیط اطراف کاملاً جدا می‌شوند. از نظر ایمنی، این اتوبوس در رده بسیار عالی قرار دارد. به این ترتیب جان سرنشینان اتوبوس کاملاً در امان خواهد بود.  همان طور که تصور می‌کنید، فضای داخلی این اتوبوس نیز فوق لوکس است و تمامی امکانات در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. زمانی که وارد این اتوبوس می‌شوید، احساس می‌کنید که پا به یک هتل 5ستاره لوکس خارجی گذاشته‌اید.

  1. Prevost H3-45 VIP

شاید کمتر کسی درباره صنایع تولیدی کانادا اطلاعات داشته باشد. این در حالی است که سومین اتوبوس لوکسی که قصد داریم درباره آن صحبت کنیم، به کشور کانادا تعلق دارد. این اتوبوس از نظر ظاهری شاید مشابه اتوبوس‌های قبلی نباشد؛ اما 1.6 دلار قیمت دارد. Prevost H3-45 VIP ساخته شرکت پری ووه است. اگر این نام برایتان آشنا نیست، باید بدانید که پری ووه یکی از زیرمجموعه‌های شرکت معروف ولوو است. کارخانه تولیدی این برند، در کبک کشور کانادا قرار دارد. این برند اتوبوس‌های لوکس و عجیب غریب بسیاری را برای مسافران تولید می‌کند. جالب است بدانید که این اتوبوس را یک بار در لیست لوکس‌ترین و مجهزترین اتوبوس‌های مسافربری در دنیا قرار دادند. Prevost H3-45 VIP حدود 4 متر ارتفاع دارد. به همین خاطر یکی از مرتفع‌ترین اتوبوس‌های دنیا نیز به شمار می‌رود. در حقیقت انگار که سقف فضای داخل این اتوبوس، همانند یک خانه مرتفع است.  مسافران در این اتوبوس احساس می‌کنند که در هتل حضور دارند. جالب اینجاست که Prevost H3-45 VIP بخش‌های متعدد و تفکیک شده دارد. یعنی مسافران می‌توانند برای سرگرمی و تماشای تلویزیون به تی وی روم بروند یا اینکه برای استراحت در اتاق نشیمن حضور داشته باشند. این تفکیک فضا آن هم در اتوبوس واقعاً عجیب است. البته که به همین خاطر 1.6 میلیون دلار قیمت دارد!

  1. Featherlite Vantare Platinum Plus

3

خب دوباره نوبت به کشور آمریکا رسید. گویا آمریکایی‌ها علاقه بسیاری به تولید اتوبوس‌های فوق لوکس دارند. Featherlite Vantare Platinum Plus توسط کمپانی معروف FEATHERLITE تولید شده است. این شرکت فقط به‌صورت انحصاری، انواع اتوبوس‌های لوکس و عجیب را تولید می‌کند. این اتوبوس آنقدر زیباست که حتی با دیدن تصاویر آن، حس بهتری  می‌گیرید. Featherlite Vantare Platinum Plus در حدود 2.5  میلیون دلار قیمت دارد. این اتوبوس بی‌تردید یکی از لوکس‌ترین اتوبوس‌های دنیا است. Featherlite Vantare Platinum Plus یک غول بسیار بزرگ است. وقتی که در خیابان حرکت می‌کند، احساس می‌کنید که یک ساختمان متحرک است. البته که وقتی وارد Featherlite Vantare Platinum Plus شوید، متوجه خواهید شد که واقعاً هم یک خانه متحرک طراحی کرده‌اند. بد نیست بدانید علاوه بر ظاهری لوکس، واقعاً در طراحی تزئینات آن از برندهای لوکس استفاده کرده‌اند. برای مثال می‌توانید شاهد حکاکی نام برند سوپر لاکچری ساواروسکی روی تزئینات مختلف داخلی آن باشید. حتی در ساخت بخش‌های مختلف، از سنگ‌های ایتالیایی استفاده کرده‌اند. خلاصه که این اتوبوس به تمام معنا بوی لاکچری بودن می‌دهد.

  1. Marchi Mobile eleMMent Palazzo

Marchi Mobile eleMMent Palazzo یک اتوبوس با طراحی بسیار خاص است. طراحی خاص Marchi Mobile eleMMent Palazzo آن را در تمام دنیا مشهور کرده است. شاید حتی شما هم به‌صورت اتفاقی تصاویر Marchi Mobile eleMMent Palazzo را در اینترنت دیده باشید. این اتوبوس ظاهری مشابه به یک هواپیما یا سفینه فضایی دارد. Marchi Mobile eleMMent Palazzo ساخت کشور اتریش است. واقعاً با توجه به صنایع تولیدی اتریش، ساخت چنین اتوبوس بزرگ و لوکسی بسیار عجیب به نظر می‌آمد؛ اما در حال حاضر Marchi Mobile eleMMent Palazzo یکی از معروف‌ترین اتوبوس‌های دنیا است و ظاهری بسیارشیک دارد. یکی از قابلیت‌های عجیب Marchi Mobile eleMMent Palazzo، داشتن بالکن است! معلوم نیست تا چند سال آینده، این اتوبوس‌ها چه امکاناتی خواهند داشت! بالکن به‌صورت متحرک است و می‌توانید با یک دکمه آن را باز کنید و در بالکن از هوای تازه لذت ببرید. یکی دیگر از قابلیت‌هایی که قطعاً شما را شگفت‌زده می‌کند، داشتن بخش اسپا است. پس حتی برای رفع خستگی می‌توانید از اسپا استفاده کنید! مسافرانی که از Marchi Mobile eleMMent Palazzo بازدید کردند بر این باورند که این اتوبوس حتی از لوکس‌ترین هتل‌های دنیا نیز لوکس‌تر است. پس کاملاً منطقی است که 3 میلیون دلار قیمت داشته باشد.

  1. Country Coach Magna 630

4

Country Coach Magna 630 یک اتوبوس بسیار شیک با ظاهر عجیب است. این اتوبوس موتور کاترپیلار دارد! پس می‌توانید تصور کنید که دارای چه قدرتی است! تقریباً می‌توان گفت که این اتوبوس در هر مسیری می‌تواند به‌راحتی حرکت کند و هیچ‌کجا قدرت آن کاهش پیدا نخواهد کرد. یکی دیگر از قابلیت‌های جالب Country Coach Magna 630 بهره‌مندی از سیستم اب‌گرم است. یعنی می‌توانید درحین سفر از حمام آب گرم نیز لذت ببرید. در تمامی بخش‌های داخلی Country Coach Magna 630 از بهترین متریال برند لوکس دنیا استفاده کرده‌اند. ظاهر اتوبوس بسیار براق و تماشایی است. فضای داخلی آن شباهت بسیاری به سوئیت‌های شیک دارد. در این اتوبوس می‌توان از بخش‌های مختلفی از قبیل آشپزخانه، سرویس بهداشتی، حمام، اتاق نشین و اتاق خواب به‌صورت مستقل و جداگانه استفاده کرد.

  1. Vario Signature

Vario Signature توسط یکی از شرکت‌های زیرمجموعه برند معروف و رؤیایی مرسدس بنز ساخته شده است. پس می‌توانید تصور کنید که جز به‌جز این اتوبوس، بوی لاکچری بودن را می‌دهد. در این اتوبوس از موتور 523 اسب‌بخاری استفاده کرده‌اند! این اتوبوس در تمامی مسیرهای پرشیب کوهستانی بدون کاهش توانایی می‌تواند به حرکت خود ادامه دهد. همچنین طول عمر بالایی دارد و خرابی آن تقریباً به صفر می‌رسد. یکی از نکات بسیار جالب درباره Vario Signature، داشتن پارکینگ ماشین است! یعنی شما از بخش عقبی اتوبوس، می‌توانید خودروی شخصی خود را نیز وارد اتوبوس کنید! به این ترتیب هر جا که ماشین شخصی دلتان بخواهد، می‌توانید از اتوبوس پیاده شده و سوار ماشین شخصی خودتان شوید! دور تا دور این اتوبوس شیشه‌های دودی دارد. پس می‌توانید از چشم‌انداز زیبا در طول مسیر نیز بهره‌مند شوید. Vario Signature دیگر یک خانه کوچک نیست. بلکه برخی افراد آن را یک دهکده کوچک می‌دانند! این اتوبوس دارای آشپزخانه بازشو است. یعنی با یک دکمه، بخشی از اتوبوس باز می‌شود تا فضای کافی برای آشپزی به شما بدهد. واقعاً لاکچری‌تر از این اتوبوس چه می‌خواهید؟ Vario Signature یک رؤیا است و سفر را برای شما بسیار لذت‌بخش می‌کند.

خب دوستان عزیز با بهترین و لاکچری‌ترین اتوبوس‌های دنیا آشنا شدید. اگر می‌توانستید یک بار هر کدام این اتوبوس‌ها را برای سفر انتخاب کنید، کدام یک را انتخاب می‌کردید؟ با آن به کدام شهر سفر می‌کردید؟

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

ارسال نظر