کد خبر: 135599
A

قیمت جهانی نفت امروز ۲۰ تیر

امروز (دوشنبه) قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۷۱ سنت معادل ۰.۶۶ درصد کاهش به ۱۰۶ دلار و ۳۱ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت امروز ۲۰ تیر

به‌ گزارش دیده بان ایران: دورنمای وضع قرنطینه‌های کرونایی بیشتر در چین و احتمال تاثیر آن بر تقاضای نفت باعث کاهش قیمت آن در معاملات روز دوشنبه  شده‌است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 71 سنت معادل 0.66 درصد کاهش به 106 دلار و 31 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 91 سنت معادل 0.87 درصد کاهش 103 دلار و 88 سنت معامله می‌شود.

69 مورد جدید ابتلا به کرونا در شانگهای در روز یکشنبه ثبت‌شده که بالاترین رقم از اواخر ماه مه را نشان می‌دهد. 80 مورد ابتلا هم در قطب پالایشگاهی شاندونگ گزارش‌شده و 1 مورد در پکن ثبت‌شده است.  نگرانی در مورد قرنطینه‌های وسیع‌تر پس‌از کشف نوع جدید اومیکرون در شانگهای بالا گرفته‌است.

قیمت نفت هفته گذشته تا زیر 100 دلار در هر بشکه پائین آمد و بعد دوباره افزایش یافت. بازار نفت در رقابت بین عرضه و تقاضا در حال نوسان است. جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا قرار است با هدف مهار کردن روند افزایش قیمت انرژی که بر اقتصاد فشار وارد می‌کند، در این هفته از عربستان‌سعودی دیدار کند.

در بخش عرضه، بازار نگران طرح کشورهای غربی در قرار دادن سقف قیمت برای نفت روسیه است. ولادیمیر پوتین هشدار داده تحریم‌های بیشتر پیامدهای فاجعه‌باری در بازار انرژی دنیا خواهد داشت.

هنوز مشخص نیست جریان نفت خام قزاقستان از طریق کنسرسیوم خط لوله کاسپین تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. این خط لوله 1 درصد نفت دنیا را حمل می‌کند. یک دادگاه در روسیه هفته گذشته دستور به تعطیلی فعالیت این خط لوله داد.

منبع: تسنیم

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر