کد خبر: 135619
A

وزیر ارتباطات: شبکه ملی اطلاعات در دولت قبل تنها ۳۷درصد پیشرفت داشته است

وزیر ارتباطات گفت: تا قبل از دولت سیزدهم پیشرفت شبکه ملی اطلاعات حدود ۳۷ درصد بود که اکنون با توجه به یک سالگی دولت این عدد به ۴۶ درصد رسیده است.

وزیر ارتباطات: شبکه ملی اطلاعات در دولت قبل تنها ۳۷درصد پیشرفت داشته است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در گفت‌وگو با ار، درباره وضعیت شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: شبکه ملی اطلاعات یک ابر پروژه به حساب می آید از این رو این طرح یک طرح بسیار بزرگ برای کشور محسوب می شود.

وی افزود: در آنچه که به عنوان مصوبه شبکه ملی اطلاعات در شورای عالی فضای مجازی به تصویب رسیده تکالیفی برای همه دستگاه از جمله وزارت ارتباطات مشخص شده است، از این رو این مصوبه جز دغدغه های اصلی وزارت ارتباطات محسوب می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: بیش از ۲۰۰ پروژه از درون مصوبه شورای عالی فضای مجازی استخراج شده است و همچنین پروژه ها تبدیل به تفاهم نامه هایی با بخش های مختلف شده است.

زارع پور تصریح کرد: وزارت ارتباطات هر هفته جلساتی در رابطه با شبکه ملی اطلاعات برگزار می کند که در این جلسه پایش پیشرفت این شبکه به بحث و بررسی گذاشته می شود.

وی با بیان اینکه توسعه شبکه ملی اطلاعات طبق زمان بندی صورت گرفته در حال انجام شدن است، بیان داشت: امیدواریم که این شبکه زودتر از موعد مقرر که شورای عالی فضای مجازی مصوب شده است که در سال ۱۴۰۴ به پایان برسد تکمیل شود.

وزیر ارتباطات با اشاره به پیشرفت شبکه ملی اطلاعات، گفت: تا قبل از دولت سیزدهم پیشرفت شبکه ملی اطلاعات حدود ۳۷ درصد بود که اکنون با توجه به یک سالگی دولت این عدد به ۴۶ درصد رسیده است که باز هم کمتر از ۵۰ درصد است، اما هدف گذاری وزارت ارتباطات تا پایان سال رسیدن به عدد 65 درصد است و انشاالله در سال آینده گام های پایانی این شبکه برداشته خواهد شد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر