کد خبر: 135967
A

ریزش ۵ هزار و ۲۲۴ واحدی بورس/ فلزات اساسی و خودرویی‌ها شاخص کل را پایین کشیدند

در میانه معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل بر خلاف آخرین روز هفته گذشته با افت همراه شد. گروه فلزات اساسی و خودرویی‌ها بیش‌ترین نقش را در کاهش شاخص کل داشتند. شاخص هم‌وزن هم بر خلاف ابتدای معاملات، در این ساعت با کاهش همراه شده‌است. نگاهی به روند بازار نشان می‌دهد که همچنان شاهد کاهش ارزش معاملات خرد و خروج پول حقیقی هستیم.

ریزش ۵ هزار و ۲۲۴ واحدی بورس/ فلزات اساسی و خودرویی‌ها شاخص کل را پایین کشیدند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ شاخص کل در میانه معاملات امروز با افت بیش از ۵٬۲۲۴ واحدی همراه شد و تا سطح یک میلیون و ۴۸۴ هزار واحدی پایین آمد.

گروه فلزات اساسی همچون هفته گذشته به واسطه کاهش قیمت های جهانی با افت قیمت همراه شدند و گروه خودرویی نیز که هفته گذشته با اخباری مبنی بر ارزش‌گذاری بلوک‌های دولتی و همچنین واگذاری شرکت‌های زیر مجموعه خود، مورد اقبال بازار بودند در ابتدای این هفته با کاهش قیمت روبرو شدند.

شاخص هم‌ وزن که اوایل معاملات توانسته بود افزایش را تجربه کند هم در میانه معاملات با کاهش حدود ۶۵۰ واحدی همراه شده‌است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ اقتصادآنلاین نوشت؛ شاخص فرابورس هم تحت تاثیر معاملات زاگرس در این ساعت با افت همراه شده است.همانند روزهای گذشته همچنان شاهد خروج پول حقیقی و سطح پایین ارزش معالات خرید هستیم.

ارزش معاملات خرد (سهام و حق تقدم) در نیمه اول معاملات به حدود یک هزار و ۵۵۸ میلیارد تومان رسیده که حاکی از تجربه سطح پایین ارزش معاملات خرد در معاملات امروز است.

در میانه معاملات امروز حقیقی‌ها بیش از ۱۶۸ میلیارد تومان از بازار خارج کردند؛ ۵۳ درصد نمادهای معامله شده بازار امروز شاهد خروج پول حقیقی بودند و تنها ۲۴ درصد ورود پول حقیقی را ثبت کردند.

در این میان شپدیس با ورود بیش از ۷ میلیارد تومان پول حقیقی تا اینجای معاملات بیش‌ترین اقبال را از سوی حقیقی‌ها داشته است. بمپنا با ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و شاوان با بیش از ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در رتبه‌های بعدی ورود پول حقیقی قرار دارند.

در نقطه مقابل بانک دی تا نیمه اول معاملات بیش از ۳۴ میلیارد تومان خروج پول حقیقی را ثبت کرده است. افق با بیش از ۱۹ میلیارد تومان و شتران با بیش از ۱۲ میلیارد تومان خروج پل حقیقی در رتبه‌های بعدی خروج پول حقوقی قرار دارند.

در میان صنایع، محصولات شیمیایی بیش‌ترین اقبال را از سوی حقیقی‌ها داشتند و ورود پول حقیقی در این گروه در میانه معاملات به بیش از ۳۵ میلیارد تومان رسیده‌است. همانند روزهای گذشته گروه بانک‌ و موسسات اعتباری شاهد بیش‌ترین خروج پول حقیقی بوده‌است. به گونه ای که تا میانه معاملات حقیقی‌ها بیش از ۵۰ میلیارد تومان پول از این گروه خارج کرده است.

0

1

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر