کد خبر: 136573
A

رونمایی از اولین ساختمان سبز با معماری پایدار در حوزه بازچرخانی آب در منطقه ١ شهر تهران

مبانی طراحی ساختمان پایدار نیز توسط اندیشکده زیست پذیری شهری در جلسه روز یکشنبه مورخ ٢ مرداد سال جاری در یکی از کمیته های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی و مورد ارزیابی و تحسین قرار گرفت.

رونمایی از اولین ساختمان سبز با معماری پایدار در حوزه بازچرخانی آب در منطقه ١ شهر تهران

به گزارش دیده بان ایران به نقل از تیم طراحی گروه مهندسی افشین حجت، مراحل طراحی اولین ساختمان سبز با رویکرد معماری پایدار در حوزه بازچرخانی آب در محله زعفرانیه ، در حال سپری و عملیاتی شدن است. دکتر سید اویس ترابی رئیس اندیشکده زیست پذیری شهری با اشاره به استقبال کنشگران و دغدغه مندان حوزه آب و محیط زیست از رویداد طراحی ساختمان مذکور افزود با توجه به شرایط آبی و اقیلمی کشور خصوصا شهر تهران ، گسترش و توجه ویژه به مقوله بازچرخانی و استفاده مجدد پساب تصفیه شده خصوصا در حوزه فضای سبز و کاربری های خدماتی مانند شستشوی ساختمان، آب مخزن اطفا حریق ، آب لاندری، آب سامانه تهویه مطبوع و ... بیش از پیش ضروری و اجتناب ناپذیر است.

photo_2022-07-25_15-56-38

مهندس افشین حجت معمار و طراح ساختمان مذکور در ارتباط با انگیزه و نگرش استفاده از تجهیزات تصفیه فاضلاب در ساختمان و بازچرخانی اب عنوان نمود: طراح ساختمان برند باید در پذیرش مسئولیت اجتماعی-محیط زیستی پرچم دار و پیشرو باشد. در شرایط حال حاضر کشور که جامعه با بحران های مختلف اقتصادی-اجتماعی-محیط زیستی دست به گریبان است، با بازخوانی رویکرد طراحانه به خانه به عنوان محل سکون و آرامش می توان در کاهش آلام اجتماعی شهروندان ورود کرد. در این راستا می¬توان در مقیاس پلاک ساختمانی بسیاری از مسایل مدیریت شهری مانند بحران زلزله یا آتش گسترده، کم آبی، فاضلاب، پسماند، رواناب شهری و .... را بطور موثری مدیریت نمود. لذا در گام اول به عنوان یکی از طراحان پیشرو در پذیرش مسئولیت اجتماعی-محیط زیستی، اقدام به مدیریت فاضلاب در ساختمان و تحقق بازچرخانی آب را در دستور کار داریم.

photo_2022-07-25_15-58-10 (2)

جزئیات تفصیلی طراحی ساختمان متعاقبا منتشر خواهد شد.

گفتنی است مبانی طراحی ساختمان پایدار نیز توسط اندیشکده زیست پذیری شهری در جلسه روز یکشنبه مورخ ٢ مرداد سال جاری در یکی از کمیته های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان معرفی و مورد ارزیابی و تحسین قرار گرفت.

photo_2022-07-25_15-58-10

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر