کد خبر: 136587
A
در گفت وگو با دیده‌بان ایران مطرح شد:

واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خبر بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نرخ محاسباتی گمرک/ رضوانی: بازگشت به ارز ۴۲۰۰ تومانی را تکذیب می‌کنم!

غلامحسین رضوانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به اظهارات اخیر خاندوزی، وزیر اقتصاد در رابطه با بازگشت گمرک‌ها به ارز ۴۲۰۰ تومانی به سایت دیده‌بان ایران گفت: بنده صراحتا بازگشت به ارز ۴۲۰۰ تومانی را تکذیب می‌کنم اصلا چنین خبری درست نیست.

واکنش عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس به خبر بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نرخ محاسباتی گمرک/ رضوانی: بازگشت به ارز ۴۲۰۰ تومانی را تکذیب می‌کنم!

به گزارش سایت دیده بان ایران؛در روزهای گذشته، نقل قول‌هایی که از سوی سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در رسانه‌های معتبر منتشر که شد در آن از لایحه دو فوریتی جدیدی برای بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای نرخ محاسباتی گمرک خبر می‌داد. با اینکه، این نقل قول از سوی منابع آگاه تکذیب شد، اما بعید نیست که فشارهای وارد شده بر دولت به دلیل تبعات حذف ارز ترحیجی، باعث بازگشت ارز ۴۲۰۰ تومانی شود.

غلامحسین رضوانی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در واکنش به اظهارات اخیر خاندوزی، وزیر اقتصاد در رابطه با بازگشت گمرک‌ها به ارز 4200 تومانی به  سایت دیده‌بان ایران گفت: بنده صراحتا بازگشت به ارز 4200 تومانی را تکذیب می‌کنم  اصلا چنین خبری درست نیست.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: پیشنهادی که دولت مطرح کرده هیچ ربطی به بازگشت به ارز 4200 تومانی ندارد.

عضو کمیسیون برنامه و مجلس ضمن اظهار بی اطلاعی از تصمیم تازه دولت درباره ارز ترجیحی به دیده بان ایران گفت: از خود آقای خاندوزی باید سوال کرد که منظورش از گفتن این اظهارات چیست؟! نه دولت پیشنهادی در خصوص بازگشت به ارز 4200 تومانی به مجلس داده نه مجلس هم حرفی در این مورد زده است.

رضوانی اظهار کرد: مجلس به هیچ وجه قصد ندارد قیمت ارز را به 4200 تومانی برگرداند. اظهارات خاندوزی بیشتر اصطلاح است؛ همین. وی درباره مبنای محاسبه ارز گمرکی گفت: از سال گذشته قرار بر این بود که مبنای محاسبه ارز گمرکی ارز ای تی اس باشد که متاسفانه نه دولت گذشته و نه دولت فعلی با وجود ذکر شدن آن در بودحه 1400 و 1401 آن را به مرحله اجرا نرساندند؛ بنابراین از همان‌موقع تا به الان این موضوع اصلا اجرا هم نشده تا برخی بگویند که این دولت از تصمیم‌‍اش عقب نشینی کرده است.

این نماینده مجلس ادامه داد: اظهارات آقای خاندوزی هیچ ربطی به بازگشت به ارز 4200 تومانی ندارد،اصلا هنوز این اظهارات هم اجرا نشده که شما می‌گویید چرا دولت از افزایش قیمت ارز عقب نشینی گرده است.

 

منبع: سایت دیده‌بان ایران-سعیدنقدی 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر