کد خبر: 136952
A

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک: عمق‌ داخلی‌سازی در تولید محصولات سام افزایش یافته است

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک اظهار کرد:عمق داخلی‌سازی در تولید محصولات سام افزایش یافته است و تلاش برای تنوع‌بخشی به سبد محصول نیز در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک: عمق‌ داخلی‌سازی در تولید محصولات سام افزایش یافته است

علیرضا موسوی مجد، مدیرعامل شرکت سام الکترونیک در گفت‌وگو با نبض بازار از تلاش این مجموعه برای افزایش سهم بازار خبر داد و در تشریح مشکلات تولید پس از خروج سامسونگ کره از ایران در سال 97، تصریح کرد‌: مجموعه سامسونگ تا سال 1397 با مجموعه سام‌الکترونیک در حال فعالیت بوده و رابطه ما با کره برقرار و قطعات مورد نیاز نیز از این کشور تامین می‌شد.

سامسونگ برای ارتباط با چین نیاز به زمان داشت

موسوی مجد عنوان کرد:‌ در آن زمان مجموعه سامسونگ پشتیبان سام الکترونیک بود اما از این سال به بعد با تشدید تحریم‌ها و کاهش فعالیت با کره، ارتباط با سامسونگ قطع شده و این اجبار وجود داشت که با چین ارتباط برقرار شود. البته بسیاری از مجموعه‌های تولید لوازم خانگی به دلیل مشکلاتی که از گذشته وجود داشت با چین ارتباطاتی داشتند و کار را به جلو می‌بردند اما مجموعه سامسونگ با چین ارتباطی نداشت و برای برقراری این ارتباط و خرید قطعات نیاز به زمان بیشتری وجود داشت.

وی ادامه داد:‌ البته این شرایط مصادف با آن شد که کرونا در جهان همه‌گیر شده و ارتباط تجاری با چین نیز قطع شود. بنابراین یکی از مشکلات ما قطع ارتباط برای تامین قطعات بود. البته در این فرصت داخلی‌سازی بسیار قوی صورت گرفته و با عمق داخلی‌سازی بیشتری به بازار ورود کرده‌ایم و کالایی کیفی در شان مردم ایران در حال تولید است.

موسوی عنوان کرد: بخشی از زمان ما از دست ‌رفته است به این دلیل که ایجاد بازار جدیدی مانند چین برای تامین قطعات و مصادف‌شدن آن با کرونا مشکلات ما را پس از تشدید تحریم‌ها و خروج سامسونگ از ایران تشدید کرد.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک با بیان اینکه با استفاده از ظرفیت‌ها و ایجاد ‌زیرساخت‌های مناسب به سمت بومی‌سازی حرکت‌ کرده‌ایم، عنوان کرد:‌ داخلی‌سازی برای بسیاری از کالاهای لوازم خانگی  از جمله یخچال و لباسشویی انجام شده است و در سال‌های آینده سهم بیشتری از بازار به دست خواهد آمد.

ارایه خدمات پس از فروش مناسب در سام

وی درباره خدمات پس از فروش سام اظهار کرد:‌ خدمات پس از فروش مجموعه سام اکنون توسط سام‌سرویس در حال انجام است. تعویض 6 ماهه در صورت ایراد در لوازم و تعویض تلویزیون بدون هیچ شرطی از جمله خدمات پس از فروشی است که در مجموعه سام در حال انجام است

تلاش برای کسب سهم بیشتر در بازار

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک با تاکید براینکه تلاش ما براین است که کالای کیفی که بتواند نیازهای مردم را به خوبی پاسخگو باشد تولید کنیم، عنوان کرد:‌ شرکت سام‌الکترونیک اکنون کالاهایی کیفی تولید می‌کند که از نظر کیفیت در سطح محصولات سامسونگ کره بوده و اگرچه در سهم بازار عقب هستیم اما تلاش می‌شود که سهم بیشتری از بازار را به دست آوریم.

وی خاطرنشان کرد:‌ با وجود مشکلات وکاهش ظرفیت تولید، هیچ نیروی انسانی در این مجموعه تولیدی تعدیل نشده و تاکنون همه نیروها مشغول به کار بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک با اشاره به مجوز افزایش قیمت لوازم خانگی که از ابتدای تیرماه اعمال شده است، اظهار کرد:‌ محصولات این شرکت نیز مانند همه تولیدکنندگان تا 10 درصد افزایش قیمت داشته است.

تلاش برای تنوع‌بخشی به سبد محصول

موسوی مجد اظهار کرد:‌ عمق داخلی‌سازی در تولید محصولات سام افزایش یافته است و تلاش برای تنوع‌بخشی به سبد محصول نیز در حال انجام است.

وی درباره فروش پنهانی محصولات برند سامسونگ دربازاری مانند امین‌حضور اظهار کرد: ممکن است این کالاها در انبار باشد یا به صورت قاچاق وارد شود. در زمانی که ما در ایران فعالیت داشتیم، سامسونگ به اندازه نیاز کشورهای اطراف به آنها کالا می‌داد اما متاسفانه تحریم موجب شده است که کالا در این کشورها سرریز شود و آنها نیز بدون پرداخت عوارض قانونی این کالاها را به ایران قاچاق کنند.

مدیرعامل شرکت سام الکترونیک تصریح کرد:‌ یکی از راهکارها برای اینکه بتوان قاچاق محصولاتی مانند محصولات سامسونگ را کنترل کرد، اجازه ساخت آنها با داخلی‌سازی بالا در داخل کشور است تا ضمن کنترل قاچاق، زمینه‌ساز رقابت نیز شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر