کد خبر: 136982
A

معاون اقتصادی رییس جمهور در دیدار با وزیر حمل و نقل ونزوئلا: جنگ آینده جنگ انرژی است

دیدار وزیر حمل و نقل ونزوئلا و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا با دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور

معاون اقتصادی رییس جمهور در دیدار با وزیر حمل و نقل ونزوئلا: جنگ آینده جنگ انرژی است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزیر حمل و نقل ونزوئلا و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا با دکتر محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کردند.

دکتر محسن رضایی در این دیدار، روابط  جمهوری اسلامی ایران و جمهوری بولیواری ونزوئلا را دوستانه و به توصیفی برادرانه خواند.

در این نشست محسن رضایی با توجه به اشتراکات اقتصادی و سیاسی و نظر به تحریم های گسترده امریکا علیه ونزوئلا تاکید به همکاری های مستقیم دو کشور کرد و گفت: در حوزه ذخیره انرژی در راستای منافع دو کشور و توسعه روابط با امریکای لاتین مخصوصا ونزوئلا باید به صورت مستقیم همکاری داشته باشند چرا که با توجه به جنگ اوکران مساله حیاتی کشورها انرژی هست و جنگ آینده، جنگ انرژی خواهد بود و کشور ونزوئلا که خود بزرگترین تولید کننده محصولات سنگین صنعتی نظیر فولاد، آلومینیوم و نفت خام است و بزرگترین  تولید کننده برق می باشد می تواند رشد چشمگیری در حوزه اقتصاد داشته باشد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: ایران و ونزوئلا باید در بخش های خصوصی و مانند حمل و نقل، پتروشیمی محصولات نفتی و غیر نفتی با تاسیس موسسات مشترک تجاری، مالی و بانک، همکاری و تصمیم گیری دوجانبه خارج از بروکراسی ها انجام دهند و رابطه بین دو دولت برای تسهیل کالاهای استراتژیک تحکیم گردد.

رامون بلاسکز وزیر حمل و نقل و رئیس بخش ونزوئلایی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و ونزوئلا از آغاز حمل و نقل هوایی تهران کاراکاس خبر داد و اعلام کرد که این کشور پرواز مستقیم از کاراکاس یه تهران را به صورت مستقیم راه اندازی کرده و آمادگی خود را برای مناسبات بیشتر با تهران اعلام می نماید. همچنین با اشاره به دستاوردهای سفر «مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا به ایران، بر پیگیری توافقات فی‌مابین و گسترش همکاری‌ درعرصه‌هایی نظیر معدن انرژی، نفت، نیروگاه، و همچنین همکاری در حوزه‌های علمی و فناورانه، دفاع، حمل و نقل و ارتباطات، خودرو،  تجاری، مالی و بانکی تاکید کرد.

معاون اقتصادی رئیس جمهور دکتر محسن رضایی پیشنهاد کرد: کشورهای نظیر ونزوئلا، روسیه، کره شمالی، ترکیه، سوریه و بقیه بیایند باشگاه کشورهای تحریم شده را، راه اندازی کنند و از تجریبات ایران که قریب به چهل سال است که با تحریمهای ایالات متحده  مبارزه می کند استفاده نمایند.

2

1

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر