کد خبر: 137338
A

نامه عجیب ستاد مدیریت سوخت برای لاپوشانی تخلف آشکار ۲۲ شرکت واردکننده خودروهای سنگین

علیرضا احمدی، سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در نامه ای، تخلف عجیب ۲۲ شرکت واردکننده خودروهای سنگین از طریق زد و بند با مدیران وزارت راه را به یک تخلف احتمالی ساده تقلیل داد.

نامه عجیب ستاد مدیریت سوخت برای لاپوشانی تخلف آشکار ۲۲ شرکت واردکننده خودروهای سنگین

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا احمدی، سرپرست ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور در نامه ای، تخلف عجیب ۲۲ شرکت واردکننده خودروهای سنگین از طریق زد و بند با مدیران وزارت راه را به یک تخلف احتمالی ساده تقلیل داد.

ماجرا از این قرار است که ۲۲ شرکت واردکننده خودروهای سنگین از طریق زد و بند با مدیران وزارت راه با دور زدن قانون، از یک شماره پلاک برای وارد کردن چندین خودرو استفاده کرده اند. این در حالی است که بر اساس قانون، شرط واردات هر خودرو سنگین، اسقاط یکی از خودروهای ناوگان فعلی در داخل کشور است. 

شرکت های متخلف ابتدا یک خودرو داخلی را اسقاط کرده و با شماره پلاک آن یک خودرو سنگین خارجی وارد می کردند، اما برای وارد کردن خودروهای دیگر، هیچ خودریی در داخل کشور را اسقاط نمی کردند، بلکه ورود خودروی قبلی را ابطال کرده و بار دیگر، از همان شماره پلاک قبلی، برای وارد کردن خودروهای جدید استفاده می کردند.

حالا سرپرست ستاد مدیریت سوخت در نامه ای از مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات سازمان راهداری خواسته است تا درمورد این تخلف آشکار درمورد 1700 خودرو، «بررسی دقیق تر» انجام داده و «عدم تخلف» این شرکت ها را اعلام کند که موضوعی عجیب است.

او خواسته تا این کار با اعلام دوباره بازه زمانی نوسازی انجام شود.

نامه مذکور عملا می تواند تخلف آشکار شرکت های مذکور را لاپوشانی کرده و حتی دستگاه های نظارتی و ضابطین را هم منحرف کند.

-6023634952412837943_121

 

iToll-4

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر