کد خبر: 137664
A

خاندوزی به دنبال ایجاد «جمهوری اقتصادی» در ایران!

وزیر اقتصاد گفت: در زمان حذف ارز ترجیحی، یکی از واردکنندگان بزرگ رسماً به وزیر مربوطه اعلام کرده بود که شما جرأت این کار را ندارید.

خاندوزی به دنبال ایجاد «جمهوری اقتصادی» در ایران!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد با بیان اینکه به دنبال جمهوری اقتصادی در کشور هستیم، گفت: ما وقتی می‌خواهیم نقش ملت را در اداره اقتصاد پررنگ کنیم، با دو دسته مانع روبه رو هستیم. یک‌دسته موانعی است که دولت ایجادکننده آن است و باید آن را برداشت. باید دولتی داشته باشیم تا خود را به روش تأمین بودجه‌ای مجهز کند تا تورم به مردم تحمیل نشود.

وزیر اقتصاد از اصطلاح جمهوری اقتصادی استفاده کرد و در توضیح آن گفت: مانع دوم در بحث جمهوری اقتصادی،  نقش مخرب دولت در اقتصاد است، باید نقشی مثبت و تسهیلگر در اقتصاد برای مردم داشته باشد.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ خاندوزی درباره مانع‌هایی که ابربدهکاران بانکی ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: زمانی که می‌خواستیم ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کنیم، بزرگترین واردکننده این حوزه رسماً به وزیر مربوطه اعلام کرده بود که شما جرأت ندارید و نباید این ارزها را قطع کنید.

وزیر اقتصاد این را هم گفت که مسیر ما در سازمان خصوصی هم پررنگ کردن نقش مردم و برگرداندن اعتماد است. تا امروز به خصوصی‌سازی اعتمادی نبوده، چون مکان‌هایی را واگذار می‌کرده که بعد از مدتی آن‌ها را پس می‌گرفته است. در نهایت نه کارگر و فعالان اقتصادی از وضعیت راضی بودند، نه خریداران اعتماد می‌کردند. بنابراین هیچ بنگاهی از دولت خصوصی نمی‌شود، مگر اینکه همه شرایطش را سنجیده شده باشد.

وعده احیای اقتصاد ایران تنها در چند سال

خاندوزی درباره ظرفیت‌های کشور گفت: ظرفیت تحول در کشورمان به قدری است که می‌توان در عرض چند سال یک مسیر ۳۰ یا ۴۰ ساله را طی کرد زیرا استعداد در کشورمان زیاد است. من در سفرهای استانی با گروه‌های مردمی مواجه می‌شوم که هم کار درست را می‌دانند و هم برای کشور، خودشان را وقف آن کار می‌کنند. اما متأسفانه آنچه که در فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی غالب است، فضای یاس و ناامیدی است که می‌گویند هیچ کاری درست نمی‌شود.

منبع: مهر

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر