کد خبر: 137879
A

بهترین منابع زیست شناسی کنکور

با توجه به اهمیت درس زیست شناسی لازم است در انتخاب کتاب مناسب دقت کافی شود تا با توجه به هزینه و زمان صرف شده بهترین نتیجه حاصل شود . ما در این مقاله به معرفی بهترین کتاب های تست زیست کنکور 1402 پرداختیم و در ان سه کتاب جامع زیست شناسی را معرفی کردیم . قطعا کتاب های مختلفی وجود دارد که استفاده از هرکدام باعث رشد و پیشرفت شما در درس زیست شناسی خواهد شد.

بهترین منابع زیست شناسی کنکور

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ موفقیت در کنکور تجربی و قبولی در رشته های پزشکی و دندانپزشکی نیازمند تسلط کافی روی درس زیست شناسی و کسب درصد بالا در این درس و سایر دروس میباشد . زیست شناسی اصلی ترین درس داوطلبان کنکور تجربی میباشد که دانش آموزان باید در مدت زمان 36 دقیقه به 50 سوال زیست شناسی از پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم پاسخ دهند که این موضوع اصلا کار راحتی نبوده و نیازمند ماه ها تلاش، برنامه ریزی درست و استفاده از کتاب های کمک درسی مناسب میباشد .

1

همانطور که گفتیم زیست شناسی اصلی ترین درس رشته تجربی میباشد و از این رو ناشران مختلفی اقدام به چاپ کتاب های کمک درسی زیست شناسی کرده اند که هرکدام دارای ویژگی های خاصی میباشد . اما با توجه به حساسیت بالای این درس نیاز است که در کار صرف وقت و هزینه بهترین گزینه مناسب با سطح دانش آموزان انتخاب شوند که در کنکور و آزمون های آزمایشی بهترین عملکرد را داشته باشند .

ساختار بهترین منابع زیست کنکور به صورت درسنامه ، تست و پاسخنامه تشریحی میباشد که سطح درسنامه و تست ها با یکدیگر متفاوت بوده از اینرو ما قصد داریم در این مقاله به معرفی بهترین کتاب های زیست کنکور بپردازیم

زیست شناسی جامع زیر ذره بین

قطعا اصلی ترین و مهم ترین عامل برای موفقیت در درس زیست شناسی مطالعه دقیق و اصولی کتاب درسی میباشد. اما در اکثر اوقات نه دانش آموزان توانایی کافی برای بررسی خط به خط کتاب درسی را ندارند و نه معلمان زمان کافی برای بازگو کردن کلیه نکات کتاب درسی

در اینجا بهترین گزینه برای این موضوع کتاب زیست شناسی جامع زیر ذره بین میباشد. اگر تنها چند صفحه از این کتاب را دیده باشید متوجه نکات بسیار ریزی خواهید شد که قطعا از دید شما جا مانده است. این کتاب به بررسی دقیق و خط به خط کتاب درسی  میپردازد و کلیه نکات ، قید ها ، تعاریف و هرآنچه در متن کتاب درسی پنهان شده باشد را بیان کرده است. در بعضی صفحات نیز تست های کنکور های سال های گذشته که مربوط به آن مبحث میباشد نیز آورده شده تا دانش آموز همزمان با یادگیری مطلب به حل تست نیز بپردازد

زیست شناسی جامع خیلی سبز

کتاب زیست شناسی جامع خیلی سبز در دو جلد مجزا و توسط انتشارات خیلی سبز تالیف شده است ، مولف این کتاب پوریا خیر اندیش ، فرزام فرهمند نیا و با همکاری گروه آموزشی ماز میباشد . جلد اول این کتاب شامل تست های طبقه بندی میباشد که از هر سه پایه ، فصل به فصل و درس به درس تست های مختلف در سطوح متفاوت طراحی کرده است . جلد دوم که از حجم بیشتری برخوردار است شامل درسنامه و پاسخنامه تشریحی میباشد . لحن ساده و روان از اصلی ترین ویژگی های کتاب های انتشارات خیلی سبز میباشد که در این کتاب نیز رعایت شده و مولفان کلیه مطالب کتاب درسی را به صورت کامل و جامع آموزش داده اند و در انتها پاسخنامه تشریحی وجود دارد که به کلیه سوالات با ذکر دلیل پاسخ کامل داده شده است تا برای دانش اموزان سوال و ابهامی باقی نماند.

آی کیو زیست شناسی جامع گاج

یکی دیگر از بهترین کتاب های کمک آموزشی زیست ، کتاب آی کیو زیست شناسی انتشارات گاج میباشد که توسط اسفندیار طاهری و محمد عیسایی در دوجلد مجزا تالیف شده است . در واقع سری کتاب های آی کیو با هدف آشنایی دانش آموزان با زوایای پنهان و سخت کتاب درسی تالیف شده است و آنها میتوانند برای حل تست های دشوار تر و چالشی تر از کتاب آی کیو زیست استفاده کنند . در واقع همانطور که در مقدمه این کتاب آمده است پیشنهاد میشود دانش آموزان پس از حل تست های مختلف طبقه بندی برای حل تست های سخت تر و دشوار تر به سراغ این کتاب بیایند . اما کتاب آی کیو زیست فقط یک منبع تستی نبوده و جلد دوم این کتاب شامل درسنامه و پاسخنامه تشریحی میباشد که مولفان این کتاب بالحن ساده و رسمی به بیان کلیه مطالب کتاب درسی همراه با نکات تستی و کنکور پرداخته اند و در پاسخنامه تشریحی این کتاب نیز به کلیه سوالات پاسخ کامل و جامع داده شده است .

  3

جمع بندی نهایی

با توجه به اهمیت درس زیست شناسی لازم است در انتخاب کتاب مناسب دقت کافی شود تا با توجه به هزینه و زمان صرف شده بهترین نتیجه حاصل شود . ما در این مقاله به معرفی بهترین کتاب های تست زیست کنکور 1402 پرداختیم و در ان سه کتاب جامع زیست شناسی را معرفی کردیم . قطعا کتاب های مختلفی وجود دارد که استفاده از هرکدام باعث رشد و پیشرفت شما در درس زیست شناسی خواهد شد .

پیشنهاد

پیشنهاد میکنیم در برای تسلط به مباحث و مطالب کتاب درسی در ابتدا از کتاب زیست شناسی جامع زیر ذره بین استفاده کنید زیرا با این کار شما تسلط کافی روی کتاب درسی خواهید داشت و آماده تست زنی میشوید ، سپس برای افزایش مهارت و تثبیت مطالعات از کتاب زیست جامع خیلی سبز یا سایر کتاب های زیست جامع استفاده کنید و پس از حل تست های متنوع برای افزایش مهارت به سراغ آی کیو زیست جامع بروید و با حل تست های چالشی و سخت تر خود را محیای حضور در جلسه کنکور کنید

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر