کد خبر: 138238
A

جامه سبز بر تن بورس/ شاخص‌های بازار سرمایه صعودی شدند

هرچند انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون برجام باعث ایجاد ابهامات جدیدی در زمینه مذاکرات شده است. اما به طور کلی می‌توان گفت که این وضعیت باعث بروز نوسانات پردامنه ای در بازار ارز و متعاقبا بورس تهران شده است.

جامه سبز بر تن بورس/ شاخص‌های بازار سرمایه صعودی شدند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ بورس تهران امروز هم در ادامه روند مثبت دو روز آخر هفته قبل با تابلوهای سبز و رشد شاخص کل به کار خود پایان داد.

بورس تهران امروز شنبه ۵ شهریور ۱۴۰۱ با قرار گرفتن روی ریل صعودی به کار خود پایان داد. شاخص کل بورس امروز با رشد هفت هزار و ۶۷۵ واحدی به محدوده یک میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی رسید. شاخص هم وزن نیز با رشدی قابل توجه و امیدوارکننده برای صاحبان سهم‌های کوچکتر به کار خود پایان داد. رشد دو هزار و ۷۷ واحدی شاخص هم وزن باعث شد تا جای پای این سنجه بورسی در کانال ۴۰۰ هزار واحدی تثبیت شود و رقم ۴۱۰ هزار واحدی به ثبت برسد.

به باور کارشناسان معاملات بورس امروز تحت تاثیر نوسانات نرخ ارز در بازار آزاد بود. به گونه‌ای که تشدید ابهامات برجامی باعث رشد قیمت دلار شد و به نظر می‌رسد بورس نیز از این تحولات اثر پذیرفته است. بسیاری از اهالی بازار نیز اعتقاد دارند رشد قیمت ارز باعث شد تا اندکی از نگرانی سهامداران نسبت به مداخله دولت در بازار ارز کاهش پیدا کند.

هرچند انتشار اخبار ضد و نقیض پیرامون برجام باعث ایجاد ابهامات جدیدی در زمینه مذاکرات شده است. اما به طور کلی می‌توان گفت که این وضعیت باعث بروز نوسانات پردامنه ای در بازار ارز و متعاقبا بورس تهران شده است. حالا متخصصان بورسی بر این باورند که هرگاه تکلیف برجام و پاسخ ایالات متحده به تهران مشخص نشود باید منتظر این نوسانات در بازار سهام بود.

تشدید انتظارات تورمی

از طرفی هم با نگاهی به گزارش تورم مرداد ۱۴۰۱ و رشد بیش از یک درصدی در مقایسه با ماه پیش از آن، می‌توان گفت که انتظارات تورمی نیز افزایش یافته است. بورس نیز همواره تحت تاثیر این انتظارات بوده و قطعا بر روند بازار تاثیرگذار است. هرچند دولت وعده داده که بتواند تورم را در سال جاری کنترل کند اما هنوز نشانه‌ای از این امر مشاهده نشده است. از همین رو انتظار می‌روند رشد شاخص کل بورس در صورت تداوم شرایط کنونی در بازار ارز فعلا ادامه داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر