کد خبر: 138344
A
وزیر اسبق اقتصاد:

مجلس در حالت خواب آلودگی ارز 4200 تومانی را حذف نکرده!

نماینده مردم تنکابن در مجلس گفت: وقتی که نظام حقوق و دستمزد را ناگهان بدون در نظر گرفتن ملاحظات با مصوبه‌ای به هم می‌ریزند، باید آنجا این موضوع بررسی شود.

مجلس در حالت خواب آلودگی ارز 4200 تومانی را حذف نکرده!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ سید شمس الدین حسینی نمایند مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه 7 شهریورماه) در تذکری با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان در خصوص ارز 4200 تومانی گفت: عنوان شد مجلس در حالت خواب آلودگی ارز 4200 تومانی را حذف کرده در حالی که باید پاسخ داد؛ خیر، مجلس با تدبیر و آگاهی ارز 4200 تومانی را نه تنها حذف نکرد بلکه نظام ارزی را اصلاح و پیش‌بینی‌ها و تمهیدات لازم برای حذف ارز 4200 تومانی را در نظر گرفت.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: به عنوان نماینده منتخب مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار به استحضار ملت ایران می‌رسانم سال گذشته برای اجرای ارز 4200 تومانی فقط 95 همت به پایه پولی اضافه شد که اگر ضریب فزاینده را در نظر بگیریم 730 همت به نقدینگی اضافه شده است.

وی ادامه داد: 50 واحد درصد از رشد نقدینگی به سیاست ارز 4200 تومانی باز می‌گردد که اگر رابطه نقدینگی و تورم را یک به یک در نظر بگیریم حدود 20 واحد درصد از تورم سال گذشته به ارز 4200 تومانی برمی‌گردد لذا دولت سیزدهم با آوردن این سیاست شهامت کرد و مجلس شورای اسلامی نیز بصیرت به خرج داد و با دقت مسئولیت پذیرفت.

حسینی تصریح کرد: آنجایی که سبب شد تورم ایجاد شود باید در جای دیگری بررسی شود؛ وقتی که نظام حقوق و دستمزد را ناگهان بدون در نظر گرفتن ملاحظات با مصوبه‌ای به هم می‌ریزند، باید آنجا این موضوع بررسی شود لذا پیشنهاد حذف ارز 4200 تومانی یا اصلاح سیاست ارزی که از طریق دولت آمد و مجلس با تدبیر نظر کار خودش  را انجام داد و مسئولانه در جهت جلوگیری از تورم اقدام کرد. مهم‌ترین عامل تورم طی سالیان گذشته که شاهد رشد نقدینگی بودیم به ارز 4200 تومانی بازمی گردد.

منبع: خانه ملت

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر