کد خبر: 138419
A

عضوهیات مدیره بانک توسعه تعاون: تعاون بخش شتاب دهنده اقتصادکشور است

کارشناس اقتصادتعاون معتقد است: امروزه در زمینه تقنین،نهادهای مالی،ابزارهای تامین منابع،بنگاه های اقتصادی و اسناد بالادستی بخش تعاون از زیرساخت مناسبی برای نقش آفرینی مهیاست.

عضوهیات مدیره بانک توسعه تعاون: تعاون بخش شتاب دهنده اقتصادکشور است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ محمدجعفرایرانی عضوهیات مدیره بانک توسعه تعاون بمناسبت فرارسیدن هفته تعاون و درحاشیه افتتاحیه نمایشگاه رسم تعاون گفت:در دهه پنجم انقلاب زمینه مناسب و اعتماد کامل بحش اقتصادی کشور به اقتصاد تعاونی ایجادشده است.

این کارشناس اقتصادتعاون افزود: امروزه در زمینه تقنین،نهادهای مالی،ابزارهای تامین منابع،بنگاه های اقتصادی و اسناد بالادستی بخش تعاون از زیرساخت مناسبی برای نقش آفرینی مهیاست.

محمدجعفرایرانی گفت:اصول هفتگانه تعاون،ترکیبی از اصول اخلاقی،اجتماعی،اقتصادی و نهادسازی متشکل است

ایرانی این اصول را بدین شرح احصانمود:اصل اول تعاون، عضویت اختیاری و آزاد

اصل دوم تعاون، کنترل دموکراتیک توسط اعضاء

اصل سوم تعاون، مشارکت اقتصادی اعضاء 

اصل چهارم تعاون، خودگردانی و عدم وابستگی

اصل پنجم تعاون، آموزش، کارورزی و اطلاع رسانی

اصل ششم تعاون، همکاری بین تعاونی‌ها

اصل هفتم تعاون، توجه به جامعــه

عضوهیات مدیره بانک توسعه تعاون گفت:حرکت اقتصادتعاون در مسیر توسعه داخلی و دست یابی به بازارهای جدید داخلی وخارجی با ابزار نوین از استراتژی‌های این بخش باید مدنظرگرفته شود

ایرانی گفت:بازار متشکل تعاون،پیوندچرخه تولیدات تعاون،افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون،استفاده از قوالب قانونی تشکل‌های تعاونی،تقویت سندیکاها،اتحادیه ها،اتاقها،فراکسیون و سازمان‌های مردم نهاد(سمن)بخش تعاون اقتصادکشور از مهمترین نیازهای این بخش برشمرد.

43ace224-2c81-42a9-8e85-b05b47809638

محمدجعفرایرانی گفت:رسیدن به سهم ۲۵ درصدی از کیک اقتصاد کشور هم تکلیف و هم حق تعاون کشور است و به همین دلیل نیاز به یک عزم ملی وفرابخشی است

ایرانی در پایان گفت:نه قانونگذاری به تنهایی ونه تامین مالی و نهادسازی صرف مشکلی از اقتصاد تعاونی حل نمی کند بلکه ترکیبی از سیاستها،استراتژی‌های مدون،منابع مالی مناسب و ارزان قیمت،تجمیع وتنقیح قوانین،نگاه حمایتی فرابخشی و بهره گیری ازظرفیتهای موجود،موجد وموجب تقویت وسرعت بیش از پیش این بخش خواهدشد.

شهیدحاج قاسم سلیمانی جمع اضداد بودند

محمدجعفر ایرانی عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون طی سفر استانی خود به استان کرمان در بدو ورود به غبار روبی و زیارت گلزار شهدا و سید الشهدا مقاومت ایران رفت. 

ایرانی درحاشیه این مراسم گفت: شهدا مانند کلمات و آیات قرآن مقدس اند. آنها دین خود را به جغرافیای اسلام و ایران ادا کردند. حرکت در مسیر آنها کمترین وظیفه هر انسان آزاده‌ای است .

ایرانی گفت :دفاع از تمامیت ارضی ،ارزشهای جامعه،  عمق مرز استراتژیک کشور، نهضت‌های اصیل آزادیبخش منطقه و جهان از نصوص صریح قانون اساسی و آموزه های ملی و مذهبی ماست.

 عضو هیئت مدیره بانک توسعه تعاون افزود حاج قاسم سلیمانی در مبارزه چهل ساله خود خستگی را خسته کرد و نماد و شاهد مثالی برای این عرایض میباشد.

مبدع "تئوری تئولند"گفت: حاج قاسم سلیمانی در آن واحد یک نظامی زبده ،سیاستمداری روا مدار ،عارفی از خود رسته و به خدا پیوسته و انسانی خود ساخته بود و در یک کلام اجتماع اضداد بود.

وی در پایان گفت:به همین دلیل جایگاه او در بین مردم ایران و ملل آزاده دنیا رفیع، مانا و کم نظیر خواهد بود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر