کد خبر: 138511
A

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی:مرغ در نیمه دوم امسال گران می شود

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران از افزایش هزینه تولید پس از اصلاح نظام یارانه‌ای انتقاد کرد و گفت: قیمت تمام شده هر کیلو مرغ باید به حداقل ۷۰ هزار تومان برسد در غیر این صورت وضعیت فعالیت مرغداری‌ها در نیمه دوم سال نگران کننده خواهد بود.

 مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی:مرغ در نیمه دوم امسال گران می شود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حبیب اسدالله نژاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی گفت: قیمت مرغ تولیدی در کشور با قیمت جهانی همخوانی ندارد چراکه همواره بازار رقابت بدنبال محصول با کیفیت و قیمت مناسب‌تر می‌باشد.

وی تصریح داشت: بازار هدف مرغ ایران بیشتر کشور افغانستان و عراق است؛ درحالی که تولیدات سایر کشور‌ها در بازار این دو کشور از قیمت نهایی مرغ تولیدی در ایران ارزان‌تر است از این رو جایی برای صادرات مرغ ایران نیست.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی با توجه به عدم صادرات مازاد تولید گفت: تعادل نسبی با کاهش تولید در بازارعرضه و تقاضای مرغ برقرار شده است، اما مشخص نیست این وضعیت تا چه زمانی ادامه داشته باشد.

اسدالله نژاد با تأکید بر اینکه حفظ تولید پایدار و امنیت غذایی مردم دراولویت برنامه‌ها قرار دارد، گفت: انتظار می‌رود بحث کالابرگ‌های الکترونیکی و یارانه‌ای که دولت به دهک‌های هدف اختصاص می‌دهد به طور مستقیم به سمت سفره‌های مردم هدایت شود چراکه در غیر این صورت قطعاً انحراف در تأمین مواد پروتئینی کشور خواهیم داشت.

وی ادامه داد: قیمت مصوب مرغ (هر کیلو ۵۹ هزارو ۸۰۰ تومان) با قیمت واقعی فاصله زیادی دارد؛ از این رو دولت با تأیید این موضوع که قیمت تمام شده تولید مرغ خیلی بیشتر از نرخ مصوب است، قول تغییر قیمت مصوب مرغ را تا پایان مهر سال جاری به تولید کنندگان مرغ داده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مرغداران گوشتی ادامه داد: اتحادیه در حال آماده کردن آنالیزی از هزینه‌های تولید مرغ می‌باشد که در صورت تهیه به وزارت جهاد کشاورزی ارسال و در نهایت تدابیر لازم برای تغییر قیمت مصوب مرغ اعلام می‌شود.

اسدالله نژاد در خصوص تأثیر اصلاح نظام یارانه‌ای بر بخش تولید گفت: دورانی که تولید کنندگان و مرغداران به هر شکلی تولید خود را حفظ نگه داشته بودند، تمام شده و درحال حاضر شرایط به گونه‌ای شده که بخش تولید و دولت به سمتی حرکت کنند که نهضتی برای کاهش هزینه‌ها با افزایش بهره وری راندمان تولید ایجاد شود.

منبع: اقتصاد 24

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر