کد خبر: 138632
A
لطف‌الله سیاهکلی:

کاهش قیمت واردات یعنی واردات خودروهای آشغال!

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وقتی شما قیمت واردات را پایین اعلام کنید، مجبور به واردات خودروهای آشغال هستید. یعنی اگر زیر ۱۰ هزار دلار خودرو وارد کنیم، بدون شک باید به پراید بوسه بزنیم.

کاهش قیمت واردات یعنی واردات خودروهای آشغال!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ لطف‌الله سیاهکلی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: ما اگر بتوانیم واردات را بهینه‌تر کنیم، یعنی درصدی از خودرو وارداتی را زیر ۲۵ هزار دلار تعریف کنیم و برای بالای این رقم هم میزان بگذاریم، بسیار آثار روحی و روانی خوبی بر جامعه خواهد داشت.

 لطف‌الله سیاهکلی، عضو کمیسیون صنایع و معادن در خصوص واردات خودرو گفت: در حوزه واردات خودرو دولت آیین‌نامه‌ای را به مجلس داده است و الان در هیئت تطبیق مجلس است، بعد بررسی به دولت ابلاغ می‌شود.

این نماینده در مورد تاثیر واردات بر روی قیمت خودروها اظهار کرد: واردات خودرو روی قیمت تاثیر دارد. همین حالا که خبر واردات آمده باعث کاهش قیمت‌ها شده است؛ بنابراین روی قیمت خیلی تاثیر دارد. اگر این آیین نامه درست تدوین شود من فکر می‌کنم در کیفیت، رقابت و پاسخگویی تاثیر زیادی خواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: بازار خودرو را نمی‌توانیم مهارش کنیم، به دلیل اینکه عرضه و تقاضا هم‌راستا نیست. واردات برای تنظیم این بازار مناسب است.

سیاهکلی از بهینه کردن واردات نیز صحبت کرد و گفت: ما اگر بتوانیم واردات را بهینه‌تر کنیم، یعنی درصدی از خودرو وارداتی را زیر ۲۵ هزار دلار تعریف کنیم و برای بالای این رقم هم میزان بگذاریم، بسیار آثار روحی و روانی خوبی بر جامعه خواهد داشت.

در ادامه توضیح داد: وقتی شما قیمت واردات را پایین اعلام کنید، مجبور به واردات خودروهای آشغال هستید. یعنی اگر زیر ۱۰ هزار دلار خودرو وارد کنیم، بدون شک باید به پراید بوسه بزنیم.

منبع: ایرنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر