کد خبر: 139217
A

دعوای دو وزارتخانه راه و صمت بر سر اتوبوس های اربعین/ وزارت راه: وزارت صمت از تعهد ۱۵۰۰ اتوبوس برای اربعین فقط ۱۱ اتوبوس تحویل داد

نماینده تام الاختیار وزیر راه در ستاد اربعین گفت: در حالی که وزارت صمت برای تامین 1500 دستگاه اتوبوس تعهد داشت اما 11 دستگاه اتوبوس به سفرهای اربعین اختصاص داد.

دعوای دو وزارتخانه راه و صمت بر سر اتوبوس های اربعین/ وزارت راه: وزارت صمت از تعهد ۱۵۰۰ اتوبوس برای اربعین فقط ۱۱ اتوبوس تحویل داد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ حسین مذنب ددرباره تامین ناوگان اتوبوسی برای جابه جایی زائران اظهار داشت: وزارت راه و شهرسازی از 14 هزار ناوگان اتوبوسی موجود، بیش از 8 هزار دستگاه اتوبوس را به جابه جایی زائران اختصاص داد اما به طور مجموع برای جابه جایی زائران 6 هزار دستگاه اتوبوس کم داریم و در همان ابتدا قرار بر این شد که برای جبران این کسری از ناوگان موجود در سایر دستگاه‌ها استفاده شود اما سایر دستگاه‌ها همکاری لازم را نداشتند.

وی ادامه داد: در حالی که وزارت صمت برای تامین 1500 دستگاه اتوبوس تعهد داشت اما 11 دستگاه اتوبوس به سفرهای اربعین اختصاص داد. همچنین تعهد وزارت نفت اختصاص 1000 دستگاه اتوبوس، تعهد وزارت علوم 300 دستگاه، تعهد وزارت بهداشت 300 دستگاه، تعهد وزارت تعاون 200 دستگاه، تعهد وزارت جهاد 100 دستگاه اتوبوس و تعهد نیروهای مسلح و سپاه مجموعا 1000 دستگاه اتوبوس بود که بجز نیروهای مسلح و سپاه هیچ یک از دستگاه‌ها به تعهدات خود پایبند نبودند.

نماینده تام الاختیار و دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و‌شهرسازی با بیان اینکه راهپیمایی اربعین و شرکت زائران در این مراسم یک علمیات ملی و فرادولتی و فراتر از امکانات یک دستگاه است، گفت: درست است که این میزان تردد و جابه جایی از ماه‌های گذشته قابل پیش‌بینی بود اما وزارت راه و شهرسازی از حداکثر ظرفیت خود استفاده کرد و سایر دستگاه‌ها هم باید به کمک بیایند.

مذنب با اشاره به افزایش ظرفیت فروش بلیت هواپیما برای برگشت زائران افزود: تاکید وزیر راه و شهرسازی انجام سفر‌های اربعین به بهترین شکل ممکن بوده از این رو برای همکاری و هماهنگی‌های بیشتر مشوق‌هایی از جمله معافیت‌های ایرلاین ها از پرداخت عوارض خدمات فرودگاهی در نظر گرفته شد و تا حدی که امکان داشته باشد ظرفیت ناوگان هوایی را برای برگشت زائران افزایش می‌دهیم.

وی گفت: در حالی که برای ناوگان هوایی ظرفیت جابه جایی 60 هزار نفری را در نظر گرفته بودیم این ظرفیت را تا 100 هزار نفر افزایش دادیم. البته در بحث برقراری پروازها ایرلاین‌ها با مشکلاتی مانند پروازهای یکسر خالی هم مواجه هستند اما برای تسهیل برگشت زائران در تلاش هستیم تعداد پروازها را افزایش دهیم.

نماینده تام الاختیار و دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و‌شهرسازی درباره نحوه فروش بلیت اربعین از سوی ایران ایر به عنوان شرکت دولتی و حامل پرچم اظهار داشت: آمارهای ایران ایر درباره فروش بلیت‌های اربعین مورد تایید وزارت راه و شهرسازی نیست و نحوه فروش این شرکت را در دست بررسی قرار داده‌ایم و مدیران این شرکت باید پاسخگو باشند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر