کد خبر: 139249
A
عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران:

برخی تولیدکنندگان آش را با جایش میخواهند!

حسین شهرستانی خطاب به اعضای صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: برنامه این است تا با بی‌اعتماد کردن مردم به بازار سنتی، به تدریج فروشندگان قدیمی را از دور خارج کنند و زمینه عرضه لوازم خانگی را در برندشاپ‌های کارخانجات و هایپرهای ‌بزرگ ایجاد کنند.

برخی تولیدکنندگان آش را با جایش میخواهند!

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ حسین شهرستانی عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی تهران گفت: بازیگر جریانی نشویم که به دنبال تسخیر جایگاه توزیع است و برخی تولیدکنندگان آش را با جایش میخواهند.

 حسین شهرستانی با اعتراض به هجمه‌های اخیری که به صنف فروشندگان لوازم خانگی وارد شده، گفت: متأسفانه بعضی‌ افراد آنچنان ساده اندیشانه برای جریانی که کمر به از بین بردن بازار سنتی بسته‌اند بازی می‌کنند که متحیرکننده است. جریانی که با اجرای سناریویی دقیق به دنبال کسب درآمدِ از صفر تا صد صنعت لوازم خانگی هستند.

وی خطاب به اعضای صنف فروشندگان لوازم خانگی گفت: برنامه این است تا با بی‌اعتماد کردن مردم به بازار سنتی، به تدریج فروشندگان قدیمی را از دور خارج کنند و زمینه عرضه لوازم خانگی را در برندشاپ‌های کارخانجات و هایپرهای ‌بزرگ ایجاد کنند.

شهرستانی بیان کرد: مجریان این سناریو با سیاه‌نمایی سعی میکنند به مردم القا کنند پشت پرده ویترین مغازه‌ها تماماً کالاهای قاچاق، دست دوم و تقلبی است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه لوازم خانگی اضافه کرد: باید واقع بین باشیم، حقیقت این است که امکان دارد در هر قشری از جامعه افراد متقلب در میان آدمهای درست و شریف رخنه کرده باشند، اما آیا نظارت بر بازار تا این حد نیاز به دوربین و رسانه‌ای شدن دارد؟ آیا نظارت فقط مختص به بازار فیزیکی است و سایت‌های معروف اینترنتی که کالای قاچاق و تقلبی را آزادانه میفروشند نیاز به نظارت ندارند؟ آیا شرایط تا این حد که نشان میدهند وخیم است؟ آیا درست است چند واحد صنفی متخلف در منطقه‌ای از تهران را که بورس کالای دست دوم است با هیاهو به تمامی فروشندگان معتبر لوازم خانگی نسبت دهند؟ آیا تعداد این متخلفان و کلاهبرداران به اندازه‌ای است که آبروی صنفی با این قدمت و بزرگی را یکجا زیر سؤال ببرند؟ آیا نمیشود بدون این نمایش اغراق آمیز با متقلب‌ها مبارزه کرد؟ این سیاه‌نمایی در نهایت چه بلایی سر کسبه با اصالت ما می‌آورد و در نهایت به نفع چه کسانی است؟ چرا هر مشکلی در طول و عرض این صنعت پیش می‌آید میخواهند در کف بازار حَلّش کنند؟ چرا وقتی کارخانجات موفق نمی‌شوند که رسماً افزایش قیمت‌ داشته باشند، درصد سود بخش توزیع را به حداقل میرسانند تا بگویند لیست قیمت‌ها بالا نرفته و آنگاه با عرضه قطره چکانی و ایجاد بازار سیاه تمامی تقصیرها و نظارت‌ها را متوجّه بازار میکنند؟ و در تمام این موارد با استفاده از رسانه‌ها، کسبه بازار سنتی را مقصر جلوه میدهند.

وی عنوان کرد: در صنف لوازم خانگی هم قطعاً مشکلاتی وجود دارد که البته بسیاری از این مشکلات از سیاست‌های غلط و تمامیت خواهی برخی از تولیدکنندگان بزرگ صورت گرفته؛ سیاست‌هایی که باعث عدم اعتماد و عدم احساس امنیت توزیع‌کنندگان شده است. برخی از آقایان آش را با جایش یکجا میخواهند و در صدد حذف بازار سنتی هستند.

شهرستانی ضمن تأکید بر مبارزه با متقلبین به صورت جدی، گفت: امیدوارم سوء برداشت نشود، منظور بنده دقیقاً این است که حتماً باید با جدیت مقابل تخلف و تقلب ایستاد و مبارزه کرد ولی نباید ساده‌اندیشانه بازیگر سناریویی شویم که با استفاده از قدرت مالی و رسانه سعی در حذف بازار سنتی دارند. باید هوشیارانه و سنجیده عمل کرد و با دست خودمان تیشه به ریشه این صنف آبرومند نزنیم و از همکاران شریف خودم تقاضا دارم اگر با هر نوع تقلب برخورد کردند هرگز کوتاه نیامده و اجازه ندهند عده‌ای متقلب با آبرو، اعتبار و حیثیت این صنف شریف بازی کنند.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر