کد خبر: 139317
A

میانگین ساخت سالانه خط‌آهن در کشور ۲.۵ برابر می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: خط‌ ریلی بستان‌آباد-تبریز می‌تواند زمان سفر از تبریز به تهران را چهار تا پنج ساعت کاهش دهد، ‌بنابراین تاثیر زیادی در حمل‌ونقل ریلی آذربایجان شرقی خواهد داشت.

میانگین ساخت سالانه خط‌آهن در کشور ۲.۵ برابر می‌شود

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی خط‌ ریلی بستان‌آباد-تبریز را یکی از پنج پروژه‌ اولویت‌دار کشور دانست و گفت: این خط ریلی ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد و می‌تواند زمان سفر از تبریز به تهران را چهار تا پنج ساعت کاهش دهد.

خیراله خادمی، درباره وضعیت پیشرفت و زمان بهره‌برداری پروژه‌های اولویت‌دار ریلی کشور اظهار کرد: در حال حاضر پنج پروژه ریلی با پیشرت فیزیکی بالا در اولویت تکمیل و بهره‌برداری قرار دارند که با بهره‌برداری از این پروژه‌ها، میانگین ساخت سالانه خط‌آهن در کشور ۲.۵ برابر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: پروژه‌های ریلی دارای پیشرفت فیزیکی حدود ۷۵ درصد در اولویت شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور قرار گرفتند که شامل ۵ خط ریلی خاش-زاهدان، رشت-کاسپین، همدان-سنندج، ‌ بستان‌آباد-تبریز و اردبیل-میانه می‌شود.

طبق اعلام وزارت راه و شهرسازی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور خط‌ ریلی خاش-زاهدان را اولین پروژه اولویت‌دار کشور در حوزه حمل‌ونقل ریلی دانست و گفت: ریل‌گذاری محدوده خاش-زاهدان به طول ۱۶۲ کیلومتری که بخشی از راه‌آهن چابهار-زاهدان است به اتمام رسیده و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: خط ریلی رشت-کاسپین، ‌ دیگر پروژه اولویت‌دار بخش ریلی است که تکمیل‌کننده کریدور ریلی شمال-جنوب و اتصال‌دهنده دریا به دریا است. این پروژه خلیج فارس را با ریل به دریای خزر متصل می‌کند که در حال حاضر حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با تامین اعتبار مورد نیاز امسال به اتمام می‌رسد.

خادمی خط‌ ریلی بستان‌آباد-تبریز را از دیگر پروژه‌های اولویت‌دار و بااهمیت دانست و افزود: این پروژه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و طی چند ماه آینده آماده بهره‌برداری خواهد شد.  این خط‌آهن به طول ۴۴ کیلومتر، میان‌بر است و می‌تواند زمان سفر از تبریز به تهران را چهار تا پنج ساعت کاهش دهد، ‌بنابراین تاثیر زیادی در حمل‌ونقل ریلی آذربایجان شرقی خواهد داشت.

وی خط‌آهن میانه_اردبیل را جزو پروژه‌های اولویت‌دار امسال اعلام کرد و گفت: این پروژه اردبیل را به شبکه ریلی متصل می‌کند و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که طی یک سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر