کد خبر: 13989
A

معاون اول رئیس جمهوری ازرونداجرایی طرح 550 هزار هکتاری در رامشیر دیدن کرد

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری در ادامه سفر به خوزستان روز سه شنبه از روند اجرایی طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی موسم به طرح رهبری در شهرستان رامشیر دیدن کرد.

معاون اول رئیس جمهوری ازرونداجرایی طرح 550 هزار هکتاری در رامشیر دیدن کرد

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی دیده بان ایران؛ سه شنبه ایرنا معاون اول رئیس جمهوری از روند پیشرفت فیزیکی طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری که بخشی از آن در شهرستان رامشیر در حال اجراست بازدید کرد.
مدیر جهار کشاورزی رامشیر در این باره گفت:22 هزار هکتار از زمین های شهرستان رامشیر در جنوب شرقی خوزستان، در قالب طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی، تسطیح و آماده سازی می شود.
مصطفی هنرمندیان افزود:تاکنون هفت هزار هکتار از این زمین ها تسطح و آماده کشت شده و به کشاورزان تحویل داده شده است. این طرح 22 هزار هکتاری تاکنون 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد. 
وی افزود: برای اجرای سهم رامشیر از طرح 550 هزار هکتاری، شرکت های جهاد نصر کرمانشاه، تهران، آذربایجان و فارس در این شهرستان فعالیت دارند. 
هنرمندیان گفت: با تکمیل این پروژه 40 درصد تولید محصولات کشاورزی در رامشیر افزایش می یابد و باعث تنوع محصولات کشاورزی در این شهرستان می شود. 
رامشیر از غرب با اهواز و بندر ماهشهر و از جنوب و شرق با امیدیه و از شمال شرقی با رامهرمز مجاورت دارد و در 35 کیلومتری بندر ماهشهر است. 
رامشیر در 13 دی 1384 به شهرستان تبدیل شد. 
به گزارش ایرنا همچنین محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی که معاون اول رئیس جمهوری را در سفر به خوزستان همراهی می کند نیز از روند اجرای بخشی از طرح 550 هزار هکتاری کشاورزی رهبر معظم انقلاب در آبادان در حال اجراست دیدن کرد.
وی در این سفر، در جریان روند وضعیت اجرا و پیشرفت کار این پروژه در شهرستان آبادان قرار گرفت. 
در این بازدید وزیر جهاد کشاورزی از نزدیک با کشاورزان گفت و گو و آنها مسائل و مشکلات خود را با وزیر جهاد کشاورزی مطرح کردند. 
حجتی برای رفع مشکلات پیشرفت این پروژه دستورات لازم را صادر کرده و رفع این مشکلات را در کمترین زمان ممکن خواستار شد. 
وزیر جهاد کشاورزی همچنین از طرح خود اجرایی و اجرای انتقال آب با لوله به جای کانال خاکی، مزارع کشت جو برای نخستین بار در 50 هکتار و توسعه نخیلات این شهرستان دیدن کرد. 
رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیز داری کشور و همچنین مدیر عامل موسسه جهاد نصر در این بازدید همراه وزیر بودند. 
همچنین نشستی در موسسه جهاد نصر تشکیل شد و عوامل اجرایی این موسسه به همراه مدیر جهاد کشاورزی آبادان گزارش پیشرفت و برنامه های آینده را در حضور وزیر جهاد کشاورزی تشریح کردند.
اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری روز دوشنبه به همراه چهار وزیر به منظور افتتاح چند طرح مهم اقتصادی و شرکت در چند جلسه وارد خوزستان شد و عصر امروز پس از افتتاح و بازدید از چند طرح خوزستان را به مقصد تهران ترک می کند. 
طرح احیای 800 هزار هکتار از زمین های خوزستان و ایلام موسوم به طرح رهبر معظم انقلاب، سال 1375 در سفر معظم له به خوزستان مصوب شد. 
این طرح بعدها به 550 هزار هکتار کاهش یافت.در سال 1392 و در پی سفر ریاست جمهوری به خوزستان با تصویب 1.5 میلیارد دلار ازمحل صندوق توسعه ملی این طرح شتاب گرفت. این طرح اکنون در 18 شهرستان در خوزستان و یک شهرستان در ایلام فعال است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر