کد خبر: 140295
A

ایران در ابوموسی اسکله تفریحی - تجاری می‌سازد

استاندار هرمزگان با بیان اینکه در زمان حاضر ۵ جزیره استان در حوزه دریایی و بندری زیرکاربری رفته است، گفت:‌ برای سایر بنادر استان هم به‌ویژه جزیره استراتژیک ابوموسی اسکله‌های تفریحی و تجاری ساخته می شود.

ایران در ابوموسی اسکله تفریحی - تجاری می‌سازد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ مهدی دوستی استاندار هرمزگان با بیان اینکه در زمان حاضر ۵ جزیره استان در حوزه دریایی و بندری زیرکاربری رفته است، گفت:‌ برای سایر بنادر استان هم به‌ویژه جزیره استراتژیک ابوموسی اسکله‌های تفریحی و تجاری ساخته می شود.

 رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در مراسم امضای تفاهمنامه با وزارت میراث فرهنگی اظهار کرد: به جهت وجود کریدورهای ریلی و آزادراهی شمال – جنوب و نیز شرق – غرب، ایران می‌تواند محور ترانزیت کالا در منطقه و حتی جهان باشد.

وی افزود:‌ ظرفیت جابه‌جایی بار در منطقه قفقاز و آسیای میانه حدود 200 میلیون تن برآورد می‌شود که در صورت جذب تنها 20 درصد از این میزان توسط کشورمان، درآمد سرشاری (به اندازه درآمد نفتی کشور) نصیب ایران خواهد شد.

وی از اخذ مجوز پس از تلاش یکساله در هیئت دولت در راستای برطرف کردن موانع حمل و نقل هوایی، دریایی و ریلی خبر داد و ابراز امیدواری کرد با کمک وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زمینه حضور تعداد زیادی توریست و گردشگر خارجی در ایام برگزاری جام جهانی 2022 میلادی قطر در بنادر جنوبی کشورمان به ویژه کیش فراهم شود.

دوستی، استاندار هرمزگان نیز با اشاره به وجود 15 جزیره در این استان و اینکه در زمان حاضر تنها 5 جزیره در حوزه دریایی و بندری زیر کاربری رفته است، گفت: برای سایر بنادر استان هم به‌ویژه جزیره استراتژیک ابوموسی اسکله‌های تفریحی و تجاری ساخته می شود.

اسلامی معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی هم با اشاره به خدمت رسانی به 22 میلیون گردشگر دریایی تا پیش از شیوع کرونا، استان هرمزگان را هاب گردشگری دریایی کشور خواند و ابراز امیدواری کرد با توجه دوباره به این حوزه مهم، بندر عباس، نخل خدا و جزیره هرمز به زودی به پایگاه اصلی توسعه گردشگری دریایی تبدیل شوند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر