کد خبر: 140771
A

وزیر ارتباطات تایید کرد؛ فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس آپ

طی هفته‌های اخیر محدودیت‌های شدیدی بر دسترسی به اینترنت بین‌الملل در ایران اعمال شده و د و پلتفرم خارجی اینستاگرام و واتساپ نیز فیلتر شده‌اند. البته برخی فیلترینگ اینستاگرام را با توجه اظهارات رئیس جمهور دولت سیزدهم،‌ موقتی می‌دانستند، اما اظهارات جدید عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت رئیسی بار دیگر احتمال فیلتر شدن دائمی اینستاگرام و واتساپ را قوت بخشیده است.

وزیر ارتباطات تایید کرد؛ فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتس آپ

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عیسی زارع پور در آخرین اظهارنظر خود در فضای مجازی به نوعی بر فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ مهر تایید زده است و به مردم توصیه کرده کسب‌وکارهای خود را به پلتفرم‌های داخلی منتقل کنند.

طی هفته‌های اخیر محدودیت‌های شدیدی بر دسترسی به اینترنت بین‌الملل در ایران اعمال شده و د و پلتفرم خارجی اینستاگرام و واتساپ نیز فیلتر شده‌اند. البته برخی فیلترینگ اینستاگرام را با توجه اظهارات رئیس جمهور دولت سیزدهم،‌ موقتی می‌دانستند، اما اظهارات جدید عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات دولت رئیسی بار دیگر احتمال فیلتر شدن دائمی اینستاگرام و واتساپ را قوت بخشیده است.

فیلترینگ دائمی اینستاگرام و واتساپ در ایران

وزیر ارتباطات به تازگی در ارتباط با محدودیت‌هایی که در فضای مجازی به وجود آمده عنوان کرده که در شرایط فعلی و تا زمانی نامعلوم فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام ادامه خواهد داشت. او در ادامه اظهارات خود خطاب به کسب و کارهای آنلاین فعال در این پلتفرم‌ها توصیه کرده که فعالیت اقتصادی خود را به پلتفرم‌های مشابه داخلی انتقال دهند.

وزیر ارتباطات در ادامه تاکید کرده که ما سعی داریم تا کسب و کارها کمترین ضرر را ببینید، از این رو ظرفیت‌های لازم را برای پلتفرم‌های داخلی فراهم می‌کنیم تا مردم برای برقراری ارتباطات خود با مشکل مواجه نشوند.

بعد از اظهارات جدید وزیر ارتباطات، بسیاری بر این باور هستند که فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام دائمی خواهد شد،‌ اقدامی که بنابر بیانیه انجمن تجارت الکترونیک ایران منجر به نابودی بیش از 400 هزار کسب و کار خواهد شد و به شکل مستقیم درآمد 1 میلیون نفر و به شکل غیرمستقیم درآمد 9 میلیون نفر را مختل خواهد کرد. این شرایط با اعتصاب اسنپ و دیجی‌کالا نیز همراه شده است. از روز گذشته علاوه بر فیلترینگ واتساپ و اینستاگرام، فیلترینگ برخی از بازی‌های آنلاین پرطرفدار نیز آغاز شده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر