کد خبر: 141239
A

بی‌علاقگی متقاضیان مسکن دولتی به تکمیل ثبت نام

در حالی که بیش از ۳‌میلیون نفر از ثبت‌نام‌کننده‌ها در مرحله اول پالایش، واجد شرایط شناخته شده، آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از آن‌ها برای تکمیل ثبت‌نام خود، مراجعه نکرده‌اند.

بی‌علاقگی متقاضیان مسکن دولتی به تکمیل ثبت نام

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ جزئیات تازه‌ترین گزارشی که در خصوص وضعیت طرح ساخت یک‌میلیون مسکن در سال توسط سازمان ملی زمین و مسکن وابسته به وزارت راه وشهرسازی منتشر شده، حاکی است، از بین یک‌میلیون و ۵۱۲‌هزار نفر حائز شرایط فعال در این طرح تنها ۳۳۳‌هزار نفر اقدام به واریز آورده اولیه ۴۰‌میلیون تومانی کرده‌اند.

این موضوع نشان می‌دهد از میان متقاضیانی که بعد از واجد شرایط شناخته شدن و ارسال پیامک، اقدام به تکمیل مدارک خود کرده‌اند (متقاضیان فعال)، یک‌میلیون و۱۷۹‌هزار نفر، هنوز نسبت به واریز آورده اولیه اقدام نکرده‌اند. این در حالی است که دولت اعلام کرده است، بعد از ارسال سومین پیامک به این افراد، فقط یک ماه ونیم فرصت دارند که نسبت به واریز آورده اولیه در شبکه بانکی اقدام کنند.

این آمار یک‌میلیون و۱۷۹‌هزار نفری، البته، حداقل تعداد تماشاچی‌ها در مسکن دولتی را نشان می‌دهد. چرا که بر اساس تعداد متقاضیان فعال یعنی افرادی که بعد از واجد شرایط شناخته شدن وارسال پیامک به آن‌ها برای تکمیل مدارک، مراجعه کرده و ثبت‌نام خود را کامل کرده‌اند، محاسبه شده است.

این در حالی است که بیش از ۳‌میلیون نفر از ثبت‌نام‌کننده‌ها در مرحله اول پالایش، واجد شرایط شناخته شده، اما آمار‌ها نشان می‌دهد بیش از نیمی از آن‌ها برای تکمیل ثبت‌نام خود، مراجعه نکرده‌اند. با این حال، از آنجا که شرط نهایی برای قرارگرفتن متقاضیان در لیست نهایی افراد واجد شرایط مسکن دولتی، افتتاح حساب و واریز سهم آورده متقاضی است عملا هم‌اکنون تنها ۳۳۳‌هزار متقاضی، از مجموع بیش از ۳‌میلیون نفر متقاضی واجد شرایط و بیش از یک و نیم‌میلیون نفر متقاضی فعال که اقدام به تکمیل مدارک خود کرده‌اند، متقاضی پای کار در این طرح هستند.

گزارش سازمان ملی زمین و مسکن درباره آخرین وضعیت پروژه‌های نهضت ملی مسکن حاکی از آن است که بیش از ۵‌میلیون و ۵۵۱‌هزار نفر تاکنون در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این میان حدود ۳‌میلیون و ۸۲۷‌هزار نفر حائز شرایط، یک‌میلیون و ۵۱۲‌هزار نفر حائز شرایط فعال و بیش از یک‌میلیون و ۲۹۴‌هزار نفر نیز مورد تایید نهایی تجمعی قرار گرفته‌اند. تاکنون (دهه اول مهرماه سال‌جاری) حدود ۵۰۰‌هزار نفر از ۵‌میلیون نفر ثبت‌نام‌کننده به افتتاح حساب اقدام کرده‌اند و تخصیص پروژه نیز برای آن‌ها انجام شده است. بر این اساس حدود ۲۹۸‌هزار نفر متقاضی تخصیص پروژه بوده و حدود ۳۳۳‌هزار نفر، آورده اولیه ۴۰‌میلیون تومانی خود را واریز کرده‌اند.

مطابق قانون، چنانچه متقاضیان پس از ارسال سه دوره پیامک تا یک ماه و نیم اقدام به افتتاح حساب و واریز وجه نکنند از سامانه ثمن (سامانه طرح نهضت ملی مسکن) حذف خواهند شد.

منبع: دنیای اقتصاد

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر