کد خبر: 14124
A
دیده بان ایران گزارش می دهد:

" القای شبهه" پروژه جدید مخالفان دولت برای بهره‌برداری انتخاباتی/ وقتی مخالفان تجاهل می‌‌کنند!

پروپاگاندای تخریبی مخالفان دولت چند ماهی متمرکز بر ابهام داشتن میزان درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها بود؛ مخالفان پر سر و صدا اغلب با اغراضی سیاسی مدعی بودند که دولت حدود 35 هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را بدون واریز به خزانه هزینه کرده است!

" القای شبهه" پروژه جدید مخالفان دولت برای بهره‌برداری انتخاباتی/ وقتی مخالفان تجاهل می‌‌کنند!

به گزارش پایگاه خبری وتحلیلی دیده‌بان ایران، پروپاگاندای تخریبی مخالفان دولت چند ماهی متمرکز بر ابهام داشتن میزان درآمد دولت از محل هدفمندی یارانه‌ها بود؛ مخالفان پر سر و صدا اغلب با اغراضی سیاسی مدعی بودند که دولت حدود 35 هزار میلیارد تومان از درآمد هدفمندی یارانه‌ها را بدون واریز به خزانه هزینه کرده است!

حاج بابایی وزیر آموزش و پرورش دولت احمدی نژاد و از اعضای هیئت موسس جبهه تازه تاسیس و انتخاباتی اصولگرایان موسوم به "جمنا" که رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم بود، در چندین مصاحبه با رسانه‌هایی نظیر "فارس" و "وطن امروز" به عنوان بازوان رسانه‌ای تخریب دولت، اعلام کرد که «درآمد هدفمندی یارانه‌ها به خزانه واریز نشده و معلوم نیست در کجا هزینه شده است».

رسانه‌های متکثر و هزارمیلیاردی مخالف دولت نیز همین اظهارات جناب حاجی بابایی را دستاویز هجمه به دولت و القای شبهه قرار دادند؛ شبهه هایی که به نظر می رسد با نزدیک شدن به موعد انتخابات بر حجم آنها نیز افزوده خواهد شد.

اما اصل ماجرا از این قرار است که، طبق گزارش دیوان محاسبات، سهم سازمان هدفمندی یارانه‌ها از فرآیند هدفمندی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی در سال جاری، 36 هزار میلیارد تومان است؛ اینکه مخالفان با علم به کسورات و مفاد و بندهای قانونی، سوال می‌کنند درآمد 80 هزار میلیاردی دولت از هدفمندی کجا هزینه شده و چرا تنها 36 هزار میلیارد به سازمان هدفمندی پرداخت گردیده، نهایت بی انصافی و سیاسی کاری است.

نخست آنکه، در نتیجه  نابخردی دولت قبل، این دولت سالیانه چیزی حدود 42 هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌کند یعنی 6 هزار میلیارد بیش از سهمی که دیوان محاسبات برای سازمان هدفمندی قائل شده است؛ نکته دیگر آنکه چرا مخالفان نمی‌گویند که بخشی از درآمدهای شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مطابق قانون باید صرف نوسازی و توسعه شبکه خطوط لوله انتقال نفت خام و میعانات گازی شود؛ همچنین چرا نمی‌گویند بخشی از این درآمدها، مختص هزینه های قانونی مالیات بر ارزش افزوده و عوارض شهرداری‌ها است؟

نکته دیگر آنکه چرا در این غوغاسالاری مخالفان، سهم قانونی 20 درصدی صندوق توسعه ملی از محل صادرات فرآورده‌های نفتی، مغفول مانده است. و هزاران چرای دیگر که پرداختن به آنها در این مجال نمی‌گنجد؛ اما قطعا گوش مخالفان دولت بدهکار این استدلالات نخواهد بود؛ آنها هم قسم شده‌اند که دولت روحانی را یک دوره‌ای کنند؛ القای شبهه پیرامون ناپدید شدن درآمدهای دولت یک بخش ماجراست؛ باید منتظر سکانس‌های دیگر مخالفان در روزها و ماه‌های آتی باشیم... 

گزارش از جعفر عزتی

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر