کد خبر: 141390
A

نادران: موج جدید افزایش قیمت در راه است

یک نماینده مجلس می‌گوید: کلیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها در کشور ایجاد خواهد شد.

نادران: موج جدید افزایش قیمت در راه است

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ الیاس نادران عضو کمیسیون برنامه و بودجه در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در مخالفت با کلیات لایحه متناسب سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان لشگری و کشوری بیان کرد: امروز قرار است در خصوص جابه‌جایی دهها هزار میلیارد تومان پول کشور تصمیم ‌بگیریم، این تصمیم بر همه مولفه‌های اقتصادی کشور تاثیر گذاشته و حوزه‌های مختلف را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنده به یاد دارم که در زمان تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ پیشنهادی مطرح شد که دولت بعد از یکسان سازی نرخ ارز اجازه ندهد قیمت کالاهای اساسی از شهریورماه سال ۱۴۰۰ بیشتر شده و کالابرگ بین مردم توزیع گردد و یارانه نقدی پرداخت نشود تا حجم نقدینگی زیادی در جامعه ایجاد نشود. متاسفانه در مراکز تصمیم‌گیری خارج از مجلس شورای اسلامی این مصوبه را هوا کردند و امروز نتیجه آن را در تورم موجود در کشور می‌بینیم. ما یا باید تعادل در سطح قیمت‌های بالا و مسابقه بین افزایش قیمت‌ها را دنبال کنیم یا تعادل در سطح پایین قیمت‌ها ایجاد کنیم. به نظر شما کدام یک به نفع عامه مردم است؟

وی در ادامه اظهار کرد: این تصمیم امروز مجلس شورای اسلامی به مراتب از آنچه که مجلس در مورد ارز تصویب شد بدتر است، چرا که قرار است در آن اقشار خاصی مورد حمایت قرار گیرند و عامه مردم محروم شدند. بنده می‌پرسم که جای کارگران و شاغلان مشمول تامین اجتماعی، بیکاران، زنان سرپرست خانوار و افرادی که مورد حمایت اجتماعی هستند در این لایحه کجاست؟ بنده هشدار می‌دهم با این مصوبه موج جدیدی از افزایش قیمت‌ها در کشور ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: از سویی دیگر با این مصوبه ما سنگ‌بنایی می‌گذاریم که در ابتدای سال ۱۴۰۲ حقوق‌ها را باید حداقل ۲۰ درصد افزایش دهیم تا خود به خود چند صد هزار میلیارد تومان هزینه در بودجه سال آینده افزایش خواهد یافت. در این لایحه گفته شده که ۹۰۰ هزار تومان به حقوق بازنشستگان اضافه شود و پنج درصد از محل ۷۰۰۰ میلیارد تومان و پنج درصد از محل دیگر به آن اضافه گردد. بدین ترتیب بازنشسته‌ای که حداقل حقوق را می‌گیرد دو میلیون افزایش حقوق را خواهد داشت و بازنشسته‌ای که حداکثر حقوق را می‌گیرد چهار میلیون تومان افزایش حقوق خواهد داشت. بعد از آن موجی به راه خواهد افتاد که شاغلان درخواست می‌کنند که افزایش حقوق آنها با بازنشستگان متناسب سازی شود.

وی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر زنگوله‌هایی به این لایحه‌ها آویزان کرده‌اند که اصلا تناسبی ندارد، مثلا دادن کد استخدامی به معلمان طرح مهرآفرین و تبصره ۱۲ بودجه، ما با این کار داریم همه نظامات کشور را بهم می‌ریزیم.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر