کد خبر: 141441
A

ادعای وزیر ارتباطات درست نیست؛ محدودیت اپلیکشن‌ها و سرویس‌های فیلتر شده همچنان برقرار است

با وجود اعلام وزارت ارتباطات مبنی بر رفع محدودیت‌های ایجادشده در سطح اینترنت بین‌الملل، بررسی‌ها نشان می‌دهد که فیلترینگ اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های فیلترشده همچنان برقرار است. به جز اینستاگرام و واتساپ، پلتفرم‌های دیگری مانند لینکدین، اپ‌استور، گوگل‌پلی، وایبر و... نیز همچنان فیلتر بوده و بدون استفاده از VPN امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد

ادعای وزیر ارتباطات درست نیست؛ محدودیت اپلیکشن‌ها و سرویس‌های فیلتر شده همچنان برقرار است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امروز، ۲۴ مهر ۱۴۰۱، ارگان رسانه ای دولت به نقل وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، از رفع شدن محدودیت‌های اخیر در اینترنت بین‌الملل خبر داد. طبق این گزارش، وزارت ارتباطات اعلام کرده که محدودیت‌های روزهای گذشته در اینترنت برطرف شده و نوشته است:

محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون برداشته شده است.

بنابر گزارش زومیت؛ در تاریخ هفدهم مهرماه عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعلام کرده بود به جز پلتفرم‌های اینستاگرام و واتساپ، محدودیت‌های اعمال‌شده برای اینترنت بین‌الملل و پلتفرم‌های خارجی رفع شده است. همان روز نیز رسانه‌های مختلف از عدم رفع محدودیت‌های ایجادشده خبر دادند.

امروز هم مشاهدات و بررسی‌ها نشان می‌دهد این محدودیت‌ها به‌طور کامل رفع نشده و به جز اینستاگرام و واتساپ، پلتفرم‌های دیگری مانند لینکدین، اپ‌استور، گوگل‌پلی، وایبر و... نیز همچنان فیلتر بوده و بدون استفاده از VPN امکان دسترسی به آن‌ها وجود ندارد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر