کد خبر: 141474
A

حمله به سردار محمد در روزنامه نزدیک به قالیباف/ عملکرد سعید محمد باعث دلسردی سرمایه‌گذاران داخلی و فرار سرمایه از این نواحی شد

ارگان مطبوعاتی نزدیک به تیم رسانه ای محمد باقر قالیباف نوشت: رفتن سعید محمد که از مدافعان جدی کارآمدی بالفعل مناطق آزاد بود، روند ناموفق مناطق آزاد را تغییر می‌دهد؟

حمله به سردار محمد در روزنامه نزدیک به قالیباف/ عملکرد سعید محمد باعث دلسردی سرمایه‌گذاران داخلی و فرار سرمایه از این نواحی شد

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روزنامه خراسان از رسانه های نزدیک به قالیباف درباره برکناری سردار سعید محمد و عملکرد او در مناطق آزاد نوشت: عملکرد مناطق آزاد همواره محل بحث بوده است،گزارش جدید  مرکز پژوهش ها آمارهای ناامید کننده ای دراین باره دارد، انتقال سکان هدایت مناطق آزاد به وزارت اقتصاد و شرایط جدید، مسیر را تغییر می دهد؟

چرا مناطق آزاد در ایران موفق نیستند و آیا با تحولات جدید از جمله منفک شدن مجموعه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی از مجموعه نهاد ریاست جمهوری و انتقال آن به وزارت امور اقتصادی و دارایی و همچنین رفتن سعید محمد که از مدافعان جدی کارآمدی بالفعل مناطق آزاد بود ، این روند تغییر می کند؟

طی سال های گذشته تغییرات دایم سیستم مدیریتی و قوانین مرتبط با مناطق آزاد، تداوم بلاتکلیفی در اجرای برخی قوانین و معافیت‌های اقتصادی یا ایجاد شرایطی سخت برای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، باعث دلسردی سرمایه‌گذاران داخلی و فرار سرمایه از این نواحی شد.

نکته مهم تر این که در طول سال های گذشته مدیریت این مناطق تا حدی به محلی برای به کارگیری چهره های سیاسی تبدیل شده بود و سال ها بین وزارت اقتصاد و مناطق آزاد بر سر برخی مسائل اختلافاتی وجود داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر