کد خبر: 141484
A

عضو اتاق بازرگانی ایران: اسفندماه امسال تورم به ۴۵ تا ۵۰ درصد می رسد

جمشید عدالتیان فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران: اگر رشد تورمی نسبت به ماه های قبل ثبت شود تورمی بین ۴۵ تا ۵۰ درصد را در اسفندماه امسال خواهیم داشت. در واقع ما تا پایان سال هر ماه نسبت به ماه قبل افزایش تورم را تجربه می کنیم.

عضو اتاق  بازرگانی ایران: اسفندماه امسال تورم به ۴۵ تا ۵۰ درصد می رسد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ جمشید عدالتیان فعال اقتصادی و عضو اتاق بازرگانی ایران درباره علت موج جدید تورمی به واسطه تصمیم های دولت سیزدهم به نامه نیوز گفت:‌ بعد از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی یک جهش تورمی حدود ۱۲ درصد را در تیرماه نسبت به قبل اجرای این طرح تجربه کردیم اما بعد از آن تورم نطقه به نقطه در مردادماه حدود ۲ درصد افزایش را نشان داد. البته هنوز نرخ تورم شهریور اعلام نشده است که بتوانیم مقایسه ای انجام دهیم.

عدالتیان تورم مواد غذایی را زیادتر از سایر اقلام خواند و افزود: امکان مهار تورم وجود ندارد، اگر رشد تورمی نسبت به ماه های قبل ثبت شود تورمی بین ۴۵ تا ۵۰ درصد را در اسفندماه امسال خواهیم داشت. در واقع ما تا پایان سال هر ماه نسبت به ماه قبل افزایش تورم را تجربه می کنیم.

این فعال اقتصادی مهار تورم را در سال جاری غیرممکن خواند و اظهار کرد:‌ بیشترین بار تورمی روی قیمت مواد غذایی خواهد بود بنابراین در چنین شرایطی هر کسی درباره مهار تورم سخن بگوید،‌ این حرف او نمی تواند با واقعیت همخوانی داشته باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر