کد خبر: 142075
A

۱۰ ریزش بزرگ بورس سال ۱۴۰۱+ عکس

روند اصلاحی شاخص کل که از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده است،‌نه تنها همچنان ادامه دارد که بلکه شدیدتر هم شده است؛ بگونه‌ای که در هفته اول آبان ماه سنگین ترین ریزش هفتگی شاخص کل و شاخص هم وزن از ابتدای سال ثبت شد. در این گزارش نگاهی به روزانه شاخص کل در سال ۱۴۰۱ می اندازیم. نکته جالب توجه این است که در حالی تنها ۴ روز معاملاتی از آبان ماه را پشت سر می‌گذاریم که دو روز از این ماه،‌ در ۱۰ ریزش بزرگ سال قرار می‌گیرد.

۱۰ ریزش بزرگ بورس سال ۱۴۰۱+ عکس

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ روند اصلاحی بورس  را می توان گفت که از اواخر اردیبهشت ماه آغاز شده و در حالیکه هفته اول آبان ماه به پایان رسیده است، همچنان ادامه دارد.

آمارها نشان می‌دهد که در هفته اول آبان ماه شدیدترین ریزش بازار سهام ثبت شد؛ جاییکه شاخص کل افت ۵.۳ درصدی را ثبت کرد و شاخص هم وزن نیز ۴.۶ درصد کاهش یافت.

در جریان معاملات روز چهارشنبه شاخص کل با افت حدود ۲.۱ درصدی همراه شد و بیش از ۲۶هزار واحد کاهش یافت. نگاهی به روند تغییرات شاخص کل در سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که این دومین ریزش سنگین روزانه شاخص کل محسوب می‌شود.

۲۳ فروردین ماه، شاخص کل افت ۲.۳ درصدی را تجربه کرد که همچنان رکورددار کاهش روزانه شاخص کل در سال ۱۴۰۱ محسوب می‌شود. دوم مهر ماه نیز شاخص کل با  ثبت افت ۲ درصدی،‌در جایگاه سوم بزرگترین ریزش‌های سال ۱۴۰۱ قرار دارد.

نکته قابل توجه این است که درحالی هنوز در ابتدای آبان قرار داریم و تنها ۴ روز معاملاتی در این ماه سپری شده است که ۲ روز از این ماه در رتبه بندی ۱۰ ریزش بزرگ شاخص کل قرار گرفته است. روز دوم آبان ماه نیز شاخص کل با ثبت افت ۱.۵ درصدی در جایگاه هفتم سنگین ترین ریزش‌های روزانه شاخص کل در سال ۱۴۰۱ قرار دارد.

eghtesadonline-676816

منبع: اقتصاد آنلاین

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر