کد خبر: 14243
A
جواد اطاعت:

مهمترین دلیل توسعه نیافتگی ایران، عدم مدیریت علمی کافی در کشور است

چرا با وجود اینکه ایران پس از عربستان در حوزه گازی رتبه اول و در حوزه نفتی رتبه دوم را دارد و یا از نظر ژئوپلتیک موقعیت بسیار استراتژیک و ویژه ای دارد، هنوز کشوری توسعه یافته نیستیم؟! دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ذکر آنها از حوصله جمع خارج است؛ اما می توان یکی از مهمترین دلایل آن را عدم مدیریت علمی کافی در کشور دانست. هدف ها شاید بین کشورها در کشورداری متفاوت باشد اما در الزامات کشورداری هیچ اختلافی وجود ندارد.

مهمترین دلیل توسعه نیافتگی ایران، عدم مدیریت علمی کافی در کشور است

به گزارش پایگاه خبری و تحلیلی دیده بان ایران دکتر جواد اطاعت، عضو شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، در نشست سراسری رؤسای شاخه جوانان و دانشجویان حزب اعتماد ملی در بخشی از سخنان خود، با اشاره به دلایل توسعه نیافتگی ایران گفت: سؤالی که شاید ذهن بسیاری از ایرانیان و به خصوص جوانان را درگیر کرده این است که چرا با وجود اینکه ایران پس از عربستان در حوزه گازی رتبه اول و در حوزه نفتی رتبه دوم را دارد و یا از نظر ژئوپلتیک موقعیت بسیار استراتژیک و ویژه ای دارد، هنوز کشوری توسعه یافته نیستیم؟! دلایل بسیار زیادی وجود دارد که ذکر آنها از حوصله جمع خارج است؛ اما می توان یکی از مهمترین دلایل آن را عدم مدیریت علمی کافی در کشور دانست. هدف ها شاید بین کشورها در کشورداری متفاوت باشد اما در الزامات کشورداری هیچ اختلافی وجود ندارد.ایران با ١٨/٣ذخایر گازی جهان از نظر ذخایر گاز مقام اول دارد .بعد از ان کشور روسیه با ١٧/٦ذخایر گاز جهان در مقام دوم است

 

وی در ادامه تأکید کرد: به نظر ما اختلاف آمریکا با ایران ایدئولوژیک نیست و بر سر منافع است؛ چراکه ایران موقعیت بسیار خاصی دارد و کشوری بین المللی به حساب می آید.

این فعال سیاسی در ادامه به ارایه گزارشات و آمار های علمی از مدیریت های علمی در کشورهای توسعه یافته پرداخت.

منبع : اعتماد نو 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر