کد خبر: 142787
A

رشیدی کوچی: التهابات اخیر موجب فرار سرمایه از بورس شد/ مردم در حال خروج از بازار سرمایه هستند

رشیدی کوچی نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن بررسی علل خروج سرمایه از بازار بورس به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: به نظر می‌رسد التهابات اخیر در کشور یکی از عوامل خروج سرمایه‌گذاران خرد از بازار سرمایه باشد.

رشیدی کوچی: التهابات اخیر موجب فرار سرمایه از بورس شد/ مردم در حال خروج از بازار سرمایه هستند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ وضعیت مبهم بازار سرمایه در روزهای اخیر موجب شده تا بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران در این حوزه نتوانند تصویر مشخصی از وضعیت فعلی بازار و شاخص‌ها ارائه دهند. رشد و ریزش پیاپی شاخص‌ها در چند وقت اخیر نه تنها سرمایه‌گذاران خرد، بلکه صدای نمایندگان مجلس را نیز در آورده است.

جلال+رشیدی+کوچی

تشویق دولت روحانی موجب گسیل مردم به سمت بازار سرمایه شد

در همین رابطه جلال رشیدی کوچی؛ عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی به خبرنگار دیده‌بان ایران گفت: روند بورس تا قبل از سال‌ ۹۹ طبیعی بود ولی مردم با تشویق دولت روحانی در آن سال سرمایه‌های خود را وارد بورس کردند که این خود سبب صعود یکباره روند شاخص‌ها شد.

وی ادامه داد: دلیل اصلی سقوط این‌ روزهای بازار بورس این است که همان افرادی که با تشویق دولت پیشین وارد بورس شدند کم کم در حال بیرون کشیدن پول‌های خود هستند.

بیشتر بخوانید:افزایش ناگهانی شاخص بورس با دستکاری؟!/ سبز شدن بورس در زمانی که با خروج روزانه ۳۰۹ میلیارد تومان روبرو هستیم!

رشیدی کوچی افزود: زمانیکه شرایط هر جامعه‌ای ملتهب میشود طبیعی است که سهامداران خرد ترجیح میدهند سرمایه‌های خود را در بازارهایی ذخیره کنند که بعدا قابل دسترس‌تر باشد.

منبع: سایت دیده‌بان ایران

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر